Singurul loc pe unde se poate intra pe primul tronson al autostrăzii Lugoj – Deva este bucata din viitoarea şosea rapidă spre Craiova care face legătura cu centura de ocolire a municipiului de pe Timiş. Dar, aceasta înseamnă că bucata de autostradă dintre kilometrul 73+600 şi 79+625 să rămână nefolosită, din cauză că, pur şi simplu, nu există niciun mod de acces pe aceasta.
Soluţia ar fi realizarea cu prioritate a lucrărilor de pe lotul 2 al autostrăzii Timişoara – Lugoj dinspre capătul şoselei deja finalizate, către Timişoara. Tronsonul dintre Şanoviţa şi Topolovăţul Mare ar putea viabiliza şi cei 6 kilometri neutilizaţi.
Se va întâmpla aceasta? Teoretic nu se ştie, practic, cam aşa este.
Într-un răspuns oferit de Compania de Drumuri unuia dintre utilizatorii forumului penundemerg.ro se spune că „în funcţie de evoluţia execuţiei lucrărilor se va putea determina posibilitatea finalizării secţiunii cuprinse între nodul rutier de la km 73+600 şi conexiunea cu autostrada Lugoj – Deva de la km 79+625 înainte de data contractuală de finalizare a lucrărilor”.
Cei de la CNADNR par puţin defazaţi, conform acestora, lotul respectiv de autostradă „se află în perioada de proiectare”. „Antreprenorul va transmite un Program de execuţie revizuit în care să includă ordinea în care acesta intenţionează să execute lucrările”, se mai arată în acel răspuns. Executantul chiar s-a apucat de lucrări dinspre autostrada spre Deva către Timişoara, deci e posibil ca tronsonul până la nodul rutier de la Topolovăţ să fie gata primul, oferind astfel acces mai facil pentru şoferi pe autostradă, dar mai ales 16 noi kilometri de drum modern deschis circulaţiei.
Citiți principiile noastre de moderare aici!