Consilierii locali au adoptat, în ședința ordinară de joi, două proiecte de hotărâre: unul pentru aprobarea delegării de gestiune a serviciului public de curățare și transport al zăpezii de pe căile publice și menținerea în funcțiune a acestora pe timp de polei sau îngheț și altul pentru delegarea de gestiune a activității de salubrizare stradală.
Asta înseamnă că au adoptat inclusiv caietele de sarcini și contractele pentru aceste servicii. Problema este că Primăria Timișoara nu mai are contract pentru serviciul de deszăpezire încă din luna aprilie, iar cel pentru salubrizarea stradală încheiat cu Retim expiră în 24 octombrie. Licitațiile ar dura extrem de mult și nimeni nu poate garanta că vor fi gata până la așternerea primăriei zăpezi sau până la expirarea contractului cu Retim.
„Dacă procedurile de achiziție publică vor merge normal, atunci nu vom avea dificultăți. Dacă vor fi blocaje, atunci va trebui să recurgem la soluții de forță majoră, adică trebuie să atribuim cuiva în regim de forță majoră sarcina de deszăpezire. Depinde cum ni se aprobă… Pentru orice delegare, atribuire directă, către o societate proprie trebuie un aviz de la Consiliul Concurenței. Eu am ca primă opțiune ca altfel de servicii pe care le pot face societățile primăriei să le dăm societăților primăriei”, ne-a explicat primarul Timișoarei.
Edilul-șef nu știe însă dacă subalternii lui au trimis vreo hârtie către Consiliul Concurenței, pentru că de această problemă se ocupă city-managerul Robert Kristof. Surse din primărie au spus însă pentru tion.ro că nu a fost trimis nimic către CC.
Ce se întâmplă însă dacă ninge la 1 noiembrie și nu avem contract sau dacă nu are cine să măture străzile Timișoarei? Primarul spune că nimic… pentru că, în cazul în care există vreo urgență, atunci se va face o atribuire rapidă către societățile din subordine. Societatea de Drumuri Municipale, care a mai deszăpezit Timișoara, ar avea utilaje pentru a se ocupa de acest serviciu, dar Robu nu știe încă sau nu vrea să spună încă cine ar putea mătura străzile, pentru că primăria nu este acționar unic la Retim, ci are doar 50% din acțiuni.
„Recurgem la una dintre societățile noastre în regim de forță majoră. SDM are utilaje de deszăpezire, putem atribui în regim de forță majoră. Cu salubrizarea este aceeași situație, cu Retim nu mai putem de la sfârșitul lunii octombrie, o să vedem cui putem da în regim de forță majoră. Nu pot spune acum, dar găsim o variantă, nu lăsăm orașul în insalubritate. Eu m-am supărat că nu s-au făcut demersurile mult mai devreme, pentru toate lucrurile. Le spun de șase ani, de când sunt primar, să lucreze anticipativ. Nu știu acești oameni să lucreze anticipativ, asta e realitatea. Trebuie să demareze cu doi ani înainte, că nu se întâmplă nimic, ai făcut contractul și stabilești din start”, a explicat Robu.
Edilul-șef spune că nu vede atât de murdare străzile Timișoarei și că sunt la fel ca și până acum, cu excepția unor locuri în care nu se curăță așa cum trebuie.
„Străzile sunt așa cum au fost întotdeauna, nu sunt nici mai curate nici mai murdare, pot fi locuri punctuale. Sunt zile în care nu se face curățenia cum trebuie, mai sunt, e adevărat, în anumite zone, dar nu este mizerie mai mare decât a fost altădată”, a conchis edilul-șef.
Articole pe aceeași temă:
[related-post post_id=”2109009″]
[related-post post_id=”2088524″]
[related-post post_id=”2094266″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!