Despre Drumul Boilor se vorbește de mai bine de patru ani. În 2015 a fost aprobat studiul de fezabilitate, dar și traseul complet al șoselei care ar urma să plece din intersecția Căii Moșniței din Timișoara cu strada Albăstrelelor și să dea direct în DC149, cunoscut ca și Drumul Boilor. Tot atunci s-a vorbit și despre donațiile ce urmau făcute de proprietari. În cele din urmă, primăria a obținut tot terenul, dar s-a împotmolit în avizul de mediu. Agenția pentru Protecția Mediului Timiș nu s-a grăbit să dea acordul, iar oficialii instituției de pe C.D. Loga acuzau alte interese.
Vă reamintim, un fost angajat al primăriei mergea la ședințele comisiei care eliberează avize de mediu „ca invitat”, fără să fie nevoie de prezența lui. Potrivit surselor noastre din primărie, Alin Moga, fost șef în cadrul unui serviciu al Direcției de Urbanism din PMT, spunea că este de la Inspectoratul de Stat în Construcții, dar reprezentanții ISC „s-au lepădat” de el.
Citiți întreaga poveste AICI!
Oficialii PMT erau pregătiți să facă plângere penală în acest caz, pentru abuz în serviciu, dar acordul de mediu pentru Drumul Boilor a ajuns la primărie în cursul zilei de vineri. Acest lucru înseamnă că Primăria Timișoara poate merge mai departe cu proiectul. Urmează acum să fie eliberată autorizația de construire, iar apoi să fie lansată licitația pentru execuție.
„Proiectul va fi depus pentru autorizația de construire, avem tot ce trebuie, inclusiv detalii de execuție. Estimăm că mai este nevoie de câteva săptămâni pentru eliberarea autorizației și pentru pregătirea licitației, iar dacă totul merge bine în trei luni putem începe lucrările”, au explicat pentru tion.ro reprezentanții Primăriei Timișoara.
Vă reamintim, conform documentației PMT, noul drum, până în 2 kilometri lungime, ar urma să coste, conform estimărilor 19,4 milioane de lei cu tot cu TVA, adică puțin peste 4 milioane de euro. Vorbim despre o șosea care va fi amenajată de la zero, va avea o bandă pe sens, piste de biciclete, trotuare și iluminat public, ne asigură oficialii PMT.
„Traseul studiat pleacă de la str. Albăstrelelor și este condus spre sud între parcelele existente și stația de transformare Transelectrica, se intersectează cu str. Marghițaș și continuă spre sud, la marginea canalului Anif. Ulterior este condus spre est spre limita administrativă a orașului. Punctul de destinație al traseului este începutul DC149”, se arată în acordul de mediu eliberat de APM.
Pe noua șosea ar trebui să se circule în opt luni de la începerea șantierului, care va fi deschis de îndată ce primăria finalizează licitația pentru execuție și semnează contractul cu firma constructoare.
Articole pe aceeași temă:
[related-post post_id=”2199928″]
[related-post post_id=”2077336″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!