La prima probă, cea la limba română, care a avut loc săptămâna trecută, mai mult de jumătate de liceeni au luat note sub șase.
Simulările vor lua sfârșit în 25 martie, când elevii vor avea de ales între biologie, chimie, fizică, informatică, geografie și știinte socio-umane.
Ce subiecte au avut la istorie elevii timișeni
Liceenii timișeni care au susținut astăzi proba la istorie din cadrul simulărilor examenului de Bacalaureat au primit trei subiecte. La primul subiect, în valoare de 30 de puncte, elevii au primit două citate, unul reprezentând articolul 21 din Declarația Universală a drepturilor omului, iar cel de-al doilea, un fragment din Istoria secolului XX, de Pierre Milza și Serge Bernstein. Pe marginea acestora candidaților li s-a cerut să menționeze prin ce se exprimă voința poporului, să enumere componentele drepturilor individuale, să prezinte caracteristicile unui regim democratic, atributele sufragiului, să prezinte o situație cauză-efect scoasă din cele două texte și să prezinte două fapte istorice care au contribuit la introducerea sau menținerea regimurilor democratice în România secolului XX.
La cel de-al doilea subiect, care a avut tot 30 de puncte, elevii au primit un fragment din România în cel de-al doilea război mondial, de Dinu Giurescu. Pe marginea acestui text li s-a cerut să identifice provinciile pierdute de România în vara anului 1940, să identifice în text prin ce tratat a fost recunoscută revenirea Nordului Transilvaniei la România, să prezinte contextul în care România a fost nevoită să cedeze teritorii, menționând și țările care le-au preluat, să enumere teritoriile care nu au mai revenit României în urma celui De-al doilea război mondial. De asemenea candidaților li s-a cerut să menționeze ce consecințe politice au avut pe plan internațional pierderile teritoriale din 1940 și să argumenteze printr-un fapt istoric relevat afirmația lui Stalin: „.. cel care ocupă un teritoriu își impune propriul sistem până acolo unde i-au ajuns armatele”.
Pentru ultimul subiect, în valoare tot de 30 de puncte, elevilor li s-a cerut să elaboreze un eseu de două pagini despre instaurarea comunismului în România. Acesta trebuia să atingă următoarele puncte: factorii externi și interni ai reustaurării comunismului, etapele preluării puterii de către comuniști, expliucarea a două practici folosite de comuniști pe scena politică, prezentarea unui fapt istoric ce a contribuit la sfârșitul democrației în România și formularea unui punct de vedere asupra consecințelor instalării regimurilor totalitare în Europa de Est și susținerea acestora prin un argument istoric.
UPDATE: Câți elevi au participat la simulările de astăzi
Aproape 80% dintre elevii timișeni au participat la simularea examenului de Bacalaureat care a avut loc astăzi. În total, dintre cei 4262 de elevi de clasa a 12-a care frecventează cursurile de zi și care s-au înscris pentru a participa la simularea la matematică, 3263 s-au prezentat în sălile de examinare, ceea ce înseamnă o prezență de 76,56%. La istorie, dintre cei 1222 de liceeni care s-au anunțat să susțină proba, 1100 au și participat, astfel prezența fiind de 90,1%. Cei mai mari absenți au fost înregistrați la seral și la cursurile fără frecvență. Astfel doar 20 de candidați au susținut proba de matematică dintre cei 748 înscriși la seral, ceea ce înseamnă o prezență de 2%. La fără frecvență, din 578 de înscriși, doar 30 de persoane au susținut proba la matematică, asta însemnând o prezență de 5,19%. 60% dintre sălile de examinare au fost monitorizate video.
La Evaluarea Națională au fost 315 absenți. Astfel din 5437 de elevi înscriși pentru simulare, 5151 au fost prezenți la proba de matematică. Doar jumătate dintre sălile de examen au fost monitorizate video.
Citiți principiile noastre de moderare aici!