Preşedintele Comisiei economice a Consiliului Judeţean Timiş, Viorel Sasca, a precizat, miercuri, că va solicita, la nivelul instituţiei, o analiza a cauzelor care au dus la întârzirea reluării licitaţiei pentru realizarea deponeului de la Ghizela. “Din păcate, nu este gata încă documentaţia pentru deschiderea licitaţiei. Caietul de sarcini a fost întocmit, dar trebuie foarte bine verificat, pentru că la licitaţia trecută nu au corespuns cantităţile de materiale din caietul de sarcini cu cele din documentaţia tehnică şi atunci unele oferte au fost greşit făcute şi s-a ajuns la refacerea licitaţiei. Mai sunt şi alte documentaţii care trebuie făcute de către compartimentul nostru de specialitate şi va trebui să analizăm să vedem în ce măsură compartimentul nostru şi-a făcut treaba şi dacă au fost oameni suficienţi care să facă treaba asta, se pare că şi asta e o cauză”, a declarat Sasca. Vicele CJT Adam Crăciunescu, cel care răspunde de problema deponeului, spune că săptămâna aceasta vor fi gata caietele de sarcini: “Am fost obligaţi să revizuim caietele de sarcini, s-au schimbat documentaţiile pentru că s-au schimbat şi preţurile pe piaţă, dat fiind actuala situaţie economică”, spune Crăciunescu.
Închiderea gropilor de gunoi costă
O altă problemă este că în această vară trebuie închise mai multe gropi de gunoi din judeţ, o operaţiune costisitoare. Autorităţile judeţene au solicitat de la primării o situaţie cu suprafaţele gropilor, în funcţie de care se vor estima costurile cu închiderea. Sasca susţine că unii primari “au cam sărit calul” şi au declarat suprafeţe de ordinul hectarelor. De aceea, el a precizat că vicepreşedintele CJT şi Direcţia de Urbanism au stabilit câteva reguli: “Vor accepta până la maximum două sau trei hectare ca suprafaţă şi vor calcula un preţ mediu pe metru pătrat. Trebuie să vedem cum vom putea ajuta primăriile pentru că unele nu vor putea face faţă costurilor şi nu vor putea închide gropile. Deocamdată, nu avem o soluţie financiară, dar căutăm… Ca sumă globală solicitată suplimentar, în plus faţă de ceea ce am alocat când am făcut bugetul şi am dat bani la primării, 2.657.000 lei, acum s-au mai solicitat încă 5.300.000 de lei. Probabil, suma reală este undeva la 10.000.000 de lei”, a adăugat consilierul judeţean.
Citiți principiile noastre de moderare aici!