Peste câteva zile va fi lansată licitația pentru execuția lucrărilor la Centura Timișoara Vest. Au fost bifați toți pașii necesari, iar CNAIR a transmis documentația spre ANAP în vederea lansării procedurii de achiziție.
„Am transmis astăzi spre validare la ANAP documentația pentru construcția Variantei de Ocolire Timișoara Vest! Viitoarea nouă rută (13,9 km), care face parte din rețeaua TEN-T Centrală, va realiza conexiunea rutieră între DN Centura Timișoara și Variata Ocolitoare Timișoara Sud (în execuție) și va sprijini inclusiv dezvoltarea economică regională. VO Timișoara Vest va avea profil de Drum Național cu două benzi pe sens, iar în cadrul contractului vor fi realizate 10 lucrări de artă, din care 3 sunt de o complexitate tehnică ridicată:
– Pasaj pe varianta de ocolire peste DN59+Pasaj peste CF100 în lungime de ~750 m,
– Pasaj pe varianta de ocolire peste DN 6 și CF133 în lungime de ~450 m
– Pod pe varianta de ocolire peste râul Bega și peste rezervoarele de nămol în lungime de ~450 m.De asemenea, pentru asigurarea relațiilor de trafic, se vor amenaja 4 noduri rutiere după cum urmează:
1. Nod rutier la intersecția Varianta ocolitoare Timișoara Vest cu DN69 (E671) și Drumul național Centura Timișoara (DNCT);
2. Nod rutier la intersecția Varianta ocolitoare Timișoara Vest cu DN6;
3. Nod rutier la intersecția Varianta ocolitoare Timișoara Vest cu DN59A;
4. Nod rutier la intersecția Varianta ocolitoare Timișoara Vest cu Radială Nouă de Vest (C30)”, anunță Cristian Pistol, directorul CNAIR.
Mai mulți pași făcuți în ultima perioadă pentru drumul de 14 kilometri
Vă amintim, Varianta Ocolitoare Timișoara Vest, care va avea profil de drum național cu două benzi pe sens, are o valoare totală estimată la 2,27 miliarde de lei (aproape 460 de milioane de euro), TVA inclus, finanțarea fiind asigurată prin Programul Transport 2021-2027.
Șoseaua de aproximativ 14 kilometri va traversa Timișoara, Săcălaz și Utvin (Sânmihaiu Român). Sunt prevăzute patru noduri rutiere: la intersecția cu DN 69 (Timișoara – Arad) și centura de ocolire Timișoara Nord, la conexiunile cu DN 6 (Timișoara – Cenad), cu DN 59A (Timișoara – Jimbolia) și cu Timișoara, printr-un drum de legătură, dar și nouă poduri și pasaje.
În decembrie, Agenția pentru Protecția Mediului Timiș a emis și acordul de mediu, iar la spre finalul anului 2023 a fost dat și avizul Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național și Locuințe. Documentația aprobată joi fusese dată în consultare publică pe 8 ianuarie. La mijlocul lunii ianuarie fuseseră aprobați și indicatorii tehnico-economici.
Trimite articolul
Xsuper. avansato va rog si noua conexiune A1 in zona Sanandrei.
De autostrada catre serbia ce se mai aude ?
Ca de 10 ani se tot bate pasul pe loc, tot merg la discutii cu sarbii se fac planuri si promisiuni si proiectul e in pom
ce se mai aude de breteau spre aeroport din A1 , CJ Timis ??? ceva news ?
Ați înnebunit, 14 km cu 460 MILIOANE DE EURO? Suntem în câmpie, nu avem de perforat munți, de traversat fluvii… ACESTA ESTE JAF DIN BANI PUBLICI.