Compania Naţională pentru Autostrăzi a anunţat că licitaţia pentru proiectarea şi execuţia lotului 2 al autostrăzii Timişoara – Lugoj a fost prelungită cu o lună. În noile condiţii, termenul limită de prezentare a dosarelor cu oferte este data de 10 iulie. Iniţial, termenul era 11 iunie.
Acest tronson este unul cu probleme, licitaţia deja organizată pentru această bucată de autostradă fiind contestată în instanţă. Solicitarea a fost depusă de societatea Tehnologica Radion. Mai mult, aceasta a câştigat şi în instanţă procesul derulat pentru rezolvarea contestaţiei. CNADNR a anulat acea licitaţie la începutul anului 2011. Iniţial, câştigătoare a licitaţiei a fost desemnat un consorţiu condus de italienii de la Tirrena Scavi.
În noile condiţii, depunerea dosarelor pentru participarea la noua licitaţie se poate face până pe data de 10 iulie, ora 16. Deschiderea ofertelor este programată pentru data de 12 iulie, la ora 10.
Tronsonul doi al autostrăzii Timişoara – Lugoj porneşte de la nodul construit între Remetea Mare şi Izvin, acolo unde se termină lotul 1, aflat în curs de finalizare, şi se face legătura cu drumul naţional dintre Timişoara şi Lugoj. Conform celor anunţate de constructor, compania românească UMB, terminarea acestui tronson ar putea să aibă loc chiar în luna iulie, cu câteva luni înainte de termenul stabilit prin contract, lucrările fiind avansate. Zvonurile din piaţa constructorilor spun chiar că cei de la UMB se grăbesc să termine lotul unu, special pentru a putea participa la noua licitaţie, pentru partea a doua a autostrăzii Timişoara – Lugoj. Avantajul companiei româneşti este că are deja în zonă organizare de şantier, utilaje şi oameni. Deocamdată nu au fost depuse oferte pentru acest lot de autostradă.
Cel de-al doilea tronson are lungimea de 25,6 kilometri, iar valoarea contractului de construcţie este estimată la 622,9 milioane de lei, plus TVA.
Data de 10 iulie a fost stabilită ca termen limită pentru depunerea ofertelor de construcţie şi pentru alte câteva tronsoane de autostradă din zonă, este vorba de loturile 2, 3 si 4 din Autostrada Lugoj – Deva. Aceasta are lungimea totală de aproape 72 de kilometri. Trebuie spus că primul lot al autostrăzii Lugoj – Deva este în lucru, fiind adjudecat de italienii de la aceiaşi Tirrena Scavi (câştigătoarea iniţială pe lotul doi la Timişoara – Lugoj), dar lucrările erau destul de în urmă faţă de grafic. Înainte de predarea mandatului, la una dintre ultimele vizite în teren, ministrul Transporturilor Alexandru Nazare a constatat că lucrările din teren erau cu mult sub raportările italienilor, prezentate pe un celebru panou pe care procentele erau schimbate cu pixul.
Lucrarile la autostrada Timisoara – Lugoj sunt inaintea graficului
Licitatie pentru tronsonul 2 din autostrada Timisoara – Lugoj
Citiți principiile noastre de moderare aici!