Guvernele României și Serbiei au semnat, în luna iunie, la Palatul Administrativ din Timișoara, protocolul pentru execuția autostrăzii Timișoara-Moravița (A9). Acordul este necesar pentru că, de la punctul de trecere a frontierei Moravița, șoseaua se va continua spre Belgrad.
Urmează să fie amenajată o nouă vamă ceea ce înseamnă un proiect transfrontalier. Pentru tronsonul din România, de la Timișoara la Moravița, drumul de mare viteză are o lungime de 73 de kilometri. Autostrada se află acum în etapa de realizare a studiului de fezabilitate.
Memorandumul a fost semnat atunci de către ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, și omologul său din Serbia, Tomislav Momirović, ministrul Construcțiilor, Transporturilor și Infrastructurii.
„Guvernele vin și pleacă, la final rămâne doar o poză. Ca să terminăm rapid, sper ca în această iarnă, în decembrie, în ianuarie, pentru că există niște condiționalități legate de avizul de mediu, pentru Timișoara – Moravița, să avem și cu eliberarea acestui aviz de mediu, să putem să scoatem la licitație proiectarea și execuția, în primăvară, a acestei autostrăzi”, a declarat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu, la Congresul Național de Drumuri și Poduri de la Timișoara.
Vă reamintim că, la începutul anului, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunța că până la Timișoara profilul va fi de autostradă, față de varianta predecesorului său, Cătălin Drulă, drum expres cu o singură bandă până la Voiteg.
Autostrada A 9 Timișoara – Moravița se desprinde din autostrada A1 la nodul rutier de la Remetea Mare și merge paralel cu Drumul Național 59, potrivit CNAIR.
Astfel, autostrada Timișoara – Moravița (A9), din zona Remetea Mare, va continua prin Giroc și Jebel.
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
Xcorect. ar putea fi lansata. dar poate fi lansata si la ,,sfantul asteapta,, ca tot aia este. noi nu facem nimic, doar vom face, adica niciodata.
-
Si daca va fii lansata, va dura doi ani cel putin licitatia, deci cat va dura constructia sa nu uitam si de studiu de fezabilitate…
Se apropie alegerile deja?? Sau doar un alt salt de imagine a lu grindi-nea-nu .
Decit timisoara-moravita mai bine timisoara-calafat, ar fi ceva sa ajungi de pa munchen la edirne cu o singura vama, de la cluj la Atena fara nici una.
-
Păi de la Lugoj se drumul expres până la Craiova
-
Ce sa faci la Calafat…?
E mult mai bine sa legi Timisoara de Belgrad, care este o capitala europeană…
Județul și orașul ar avea foarte mult de câștigat cu aceasta legătura…
foarte bine, trebuie facuta.
Cu putin noroc prin 2057 o sa si circulam pe ea…