În prezent, utilajele „sunt urmărite intern, de către responsabilii de contract, potrivit contractului încheiat”, au spus, pentru Tion, reprezentanții Primăriei Timișoara. Este vorba despre contractul provizoriu, încheiat în vara anului trecut pentru un an și jumătate, până să fie finalizată licitația pentru un contract nou propriu-zis. Cel provizoriu nu ar prevedea urmărirea prin GPS.
Urmărirea prin GPS, pe site-ul primăriei, a utilajelor fusese posibilă din februarie 2021. În prezent, însă, pagina cu harta este indisponibilă. Contractul pentru serviciile de salubrizarea stradală expirase în februarie 2023, iar cel provizoriu fusese anunțat pe finalul lunii august a aceluiași an.
Contractul provizoriu are o durată de un an și jumătate, perioadă în care ar trebui finalizată licitația pentru un nou contract propriu-zis. Aceasta urma să fie lansată în baza unui studiu de oportunitate și a unui caiet de sarcini realizate de un consultant extern – firma TRANSILVANIA OUTSOURCES – pe care primăria a plătit-o cu 45.700 de lei, fără TVA (aproximativ 54.000 de lei sau 11.000 de euro, TVA inclus). Înțelegerea pentru consultanță fusese semnată în noiembrie 2022, în urma unei alte licitații.
Licitația, pe rolul instanțelor
Acum, licitația pentru „Delegarea de gestiune, prin concesiune, a activităților de salubrizare stradală și deszăpezire, activități componente ale serviciului de salubrizare în Municipiul Timișoara” este încă în desfășurare, dar „pe rol”, potrivit reprezentanților primăriei. Aceasta fusese lansată în martie 2024, iar ofertele au putut fi depuse până în mai. Au apărut, însă, contestații.
Au fost, mai exact, trei: una pe 25 martie, una pe 8 aprilie și una pe 14 octombrie. Toate aparțin celor de la Brantner SA, firma cu care primăria are și în prezent contract pentru aceste servicii. Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) le-a respins pe toate pe fond, dar ultima se judecă și în prezent în instanță, deși în cazul primelor două judecătorii au fost de aceeași părere cu CNSC-ul.
„Activitatea de salubrizare stradală presupune realizarea urmatoarelor operații: măturat mecanizat carosabil; măturat mecanizat trotuare; măturat manual carosabil; măturat manual trotuare; răzuit rigole; stropit carosabil; spălat carosabil; gestionarea deşeurilor colectate din coşurile stradale.
Activitatea de deszapezire presupune realizarea urmatoarelor servicii/lucrări: curățat zăpadă mecanizat cu autospeciale/utilaje echipate cu lamă/plug; curățat zăpadă manual, inclusiv stații publice de îmbarcare-debarcare călători și refugii; încărcat mecanizat și transport zăpadă; împrăștiat manual material antiderapant, de tip sare în amestec cu clorură de calciu solidă; împrăștiat mecanic material antiderapant, de tip sare cu injecție de soluție de clorură de calciu în concentratie de 30%”, se arată în descrierea achiziției.
Licitația are o valoare estimată de 218 milioane de lei, fără TVA. Adică 260 de milioane de lei sau 52 de milioane de euro, cu TVA. Plata se va face, însă, în funcție de serviciile depuse. Durata contractului va fi de opt ani. Până la termenul din mai fuseseră depuse două oferte: de la BRANTNER SERVICII ECOLOGICE – operatorul din prezent – și de la POLARIS M. HOLDING.
Citiți principiile noastre de moderare aici!