„Este o veste foarte proastă pentru autostrăzi. Licitația lansată anul trecut în mandatul meu era pe final, cu câștigător desemnat, nu trebuia decât semnat contractul. Motivul anulării este halucinant: o pretinsă suprapunere între traseul acestui proiect și cel al drumului expres Craiova-Tg. Jiu, proiect contractat anul trecut. Așadar pentru o pretinsă suprapunere pe o lungime de 30km (sectorul Craiova-Filiași) se anulează un proiect de 250km – autostrada Craiova-Drobeta Turnu Severin-Calafat-Lugoj. Era (da, era, la trecut) un proiect crucial pentru România, legătura dintre Oltenia și Banat. Am scos la licitație pe un caiet de sarcini modern cu proiectare la cheie, cu prevederi contractuale corecte și echilibrate, această investiție. 30 de ani nici PSD, nici PNL n-au mișcat un deget, n-au făcut o licitație, n-au semnat vreun contract pentru această autostradă”, scrie Cătălin Drulă pe Facebook .
Cinci oferte au fost depuse pentru realizarea Studiul de Fezabilitate (SF) a șoselei de mare viteză ce va lega Lugojul de Craiova. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) urma să aleagă câștigătorul licitației.
Valoarea estimată a contractului este de până la 150 de milioane de lei cu TVA. Durata contractului este de 43 de luni, din care 3 ani reprezintă Studiul de Fezabilitate.
Vă reamintim, ministrul Transporturilor anunța la lansarea licitației că drumul de mare viteză Lugoj – Craiova, de 250 de km, este „o promisiune îndeplinită pentru Oltenia și Banat”. De asemenea, ministrul puncta că studiul de fezabilitate va fi detaliat, pentru a elimina dificultățile ce pot apărea pe teren.
Trimite articolul
XNiste incompetenti. Sau smecheri. Expira studiul de fezaabilitate si ca sa il refaca mai ciupesc niste bani pentru buzunarele lor si asa “largite”
-
Amageala regateana
De cand a revenit PSD si PNL la conducerea tarii, cu PSD la conducerea transporturilor iata ce au reusit:
1. Licitatia pentru tronsonul lipsa Lugoj – Deva (tunele de ursi) sa ANULAT
2. Licitatia Lugoj – Craiova sa ANULAT
3. Centura Timisoarii a primit un nou termen si din pacate daca tot asa se misca nu se va termina nici in decembrie anul acesta.
Si tot asa.
Multumim pentru ca dezvoltati tara in jos…\
E clar acum vor face noi licitatii care sa le aduca lor bani in buzunar si care dureaza mult timp pana se inteleg la bani.
Si apoi poate mai fac si o reziliere cum a facut CUC (PSD) unde statul sa plateasca amenzi la constructorul cu care a reziliat contractul vezi Lugoj – Deva.
Doar cu spaga se face in RO si atunci se intarzie mult ca daca sa luat spaga nu comenteaza nimeni ca dureaza mai mult decat termenele din contract (mult mai mult).
E bine… Grindeanu doar e de-al nostru de aci din Banat. Se vede ce treaba buna face. Super de succes pesedeul asta…
Ce motivatie de doi bani! Daca traseul nou se suprapune cu cel deja contractat te legi la cel gata facut, si asta e! Incluzi in documentatie niste racordari, ca nu e stiinta rachetelor. Bine ca nu s-au gandit sa le faca in paralel (cu cateva incrucisari, de amorul artei). S-a facut restauratia anti-USR, s-a terminat cu proiectlee facute sa fie terminate, am revenit la epoca eternelor studii de fezabilitate pentru autostrazi care sa acopere complet sudul.
deci in loc sa scoata niste kilometri din proiect, au anulat tot … oau, competente deosebite la MT si CNAIR
”No ghini, bantustan, cap ai, frunce ai, mince ce-ți mai trebe”?!… Eu nu suspectez, ci sunt absolut sigur că tu ești un bănățean ”proverbial”, adică ”dăștept și modest”, care ”beșceleșce”, ”șurluiește” și ”câcălește” toată ziua.
Ma…dar ce va mai merge mintea la gasit scuze puerile…Pacat ca nu v-o folositi in scopuri costructive.
Autostrada este foarte importanta . Eu as propune sa mearga ambele proiecte in paralel, adica pentru cei 30 de km sa mearga alaturat, cu un decalaj de 10-15 metri intre ele.