Astfel, pe 4 ianuarie 2024, Municipiul Timișoara a demarat pe sistemul electronic de achiziții publice (SEAP) o achiziție pentru „Servicii de Cloud / Datacenter, Servicii de migrare pe altă platformă, Implementare de noi aplicații, Interconectare cu aplicații existente și Actualizare a Sistemului GIS al Primăriei Municipiului Timișoara”. Valoarea estimată a achiziției ar fi de 3 milioane de lei, fără TVA, iar termenul limită de depunere a ofertelor este data de 12 februarie, ora 15:00.
„Prin această achiziție se dorește implementarea unei soluții GIS care să poată fi folosită de întreaga administrație timișoreană, atât în interiorul instituției pentru interschimbarea de informații cât și în relația cu cetățenii, instituții ale statului și cu publicul în general. Este necesară asigurarea unei baze de date actualizate continuu, moderne și unitare privind evidența imobilelor terenuri, construcții si rețele, care să permită vizualizarea tuturor informațiilor gestionate într-o colecție structurată de date, reprezentând o bază de date relațională în care dependențele complexe dintre date și/sau metadate să se regăsească într-un model al datelor propriu sistemului de centralizare”, se arată în descrierea achiziției.
Sistemul GIS ar urma să ofere toate datele spațiale privind construcțiile, terenurile și rețelele din municipiu. Primăria are și în prezent un sistem asemănător, MAPSYS, iar datele geospațiale existente în acest moment vor fi integrate în baza de date geospațiale a noului sistem, cu corecturile si actualizările necesare. Practic, prin achiziția lansată pe 4 ianuarie, se dorește implementarea soluției GIS pe baza unor servicii de cloud sau de tip DataCenter (egVPS/IaaS/PaaS/SaaS), prin software server/webclient si crearea infrastructurii de date, precum și trainingul si educarea personalului.
Obiectul achiziției
Mai precis, potrivit aceleiași descrieri de pe SEAP, obiectul acestei achiziții este reprezentat de mai multe puncte:
- migrarea pe o nouă platformă;
- realizarea actualizărilor necesare;
- dezvoltarea și implementarea infrastructurii software GIS și date geospațiale (SDI) pentru Primăria Timișoara în vederea georeferențierii tuturor resurselor/datelor la care Autoritatea Contractantă are acces și care permit acest lucru;
- realizarea de interconectări între diverse departamente care folosesc date georeferențiate cât și cu cetățenii și alte entități publice și private,
- realizarea de diferite rapoarte si analize a datelor georeferențiate conform cu cerințele legislației în vigoare.
În prezent, primăria folosește un sistem asemănător, MAPSYS, cu date culese începând din 1996. Între 2004 și 2020, municipalitatea a avut contract cu firma S.C. GEOTOP S.R.L care s-a ocupat de crearea, gestionarea, întreținerea și actualizarea întregii bănci de date.
În caietul de sarcini sunt prezentate mai multe cerințe pentru cum ar trebui să arate, să fie conectat sau să poată fi accesat. Acestea se pot consulta pe pagina de SEAP a procedurii de achiziție, disponibilă AICI.
Trimite articolul
XDap, trebuie schimbat. 3 meleoane fara TVA, nici nu e mult. Trebuie schimbat pentru ca ala vechi nu face…ceva… si de-aia e administratia actuala praf, ca n-are rapoarte si interconectari. Si sa nu uitam sa schimbam ticket-ingu la STPT, ca altceva nu mai trebuie schimbat, de cand sunt astea noi galben cu negru deja zbarnaie transportul in comun. Asa si cu GIS asta, parcu.rile vor fi o splendoare, iarba se va taia singura, sesizarile cetatenilor de pe site-ul primariei vor fi rezolvate in timp real, capacele de canal vor fi la nivel cu asfaltul, vor aparea trotuare unde acum lipsesc, frunzele se vor matura singure, iluminatul public va functiona fara cu.rent iar retelele din subteran despre care nu mai stie nimeni nimic se vor introduce singure in baza de date si cate si mai cate. Practic din cauza lipsei acestui sistem de 3 meleoane(fara TVA) n-are nici ursul coada, ca altfel ar avea!
😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣🤪🤪🤪
De ce achizitioneaza ceva scump inainte de alegeri? Era urgent?