În caietul de sarcini, reprezentanții primăriei susțin că atacul cibernetic din august a „evidențiat nevoia de a implementa măsuri suplimentare de securitate pentru a întări postura de apărare cibernetică a rețelei PMT”.
Atacul ar fi „scos la iveală vulnerabilități și limitări”, iar sistemele de monitorizare existente, deși au permis detectarea incidentului, au făcut-o „cu o întârziere considerabilă, iar timpul de răspuns a fost insuficient pentru a preveni complet consecințele atacului”.
„Pentru a spori eficiența securizării sistemelor IT, măsurile propuse trebuie să includă capabilități îmbunătățite de detectare, analiză, agregare a logurilor și reacție rapidă la incidentele de securitate. Aceste cerințe sunt esențiale pentru a acoperi întreaga suprafață de atac și pentru a reacționa eficient și prompt la amenințările cibernetice”, se mai arată în caietul de sarcini.
În prezent, PMT utilizează soluția antivirus Trend Micro pentru protecția endpointurilor de tip PC și server. Soluția propusă ar fi o combinație între Trend Micro Deep Discovery Inspector HW-Appliance, ca echipament este destinat monitorizării întregului trafic de rețea, și SIEM (Security Information and Event Management), ca un hub central de colectare și analiză a datelor de log.
Pentru partea de hardware și o licență de un an pentru software, primăria pune la bătaie 900.000 de lei, TVA inclus. Ofertele pot fi depuse până în 28 ianuarie 2025.
Vă reamintim, servele municipalității au fost, la final de august, ținta unui atac de tip ransomware. Atunci, serviciile au fost suspendate pentru siguranța utilizatorilor. Totuși, în perioada următoare, au fost mai multe persoane care au vorbit de date obținute în urma atacului scoase la vânzare pe dark web.
Alte două licitații pentru digitalizare
În aceeași săptămână, Primăria Timișoara a mai lansat trei licitații pe sistemul electronic de achiziții publice (SEAP), dintre care două privesc sistemele informatice.
Pe de-o parte, licitația pentru „Achiziționarea unui sistem care continuă și extinde actualul sistem de automatizare fluxuri de lucru digitale aflat în dezvoltare, interfațare cu Ghișeul Unic virtual de formulare online împreună cu serviciile de instalare, configurare, dezvoltare și suport aferente pentru Primaria Timisoara”. Pentru aceasta, valoarea estimată este de 2,33 milioane de lei, fără TVA. Adică 2,77 milioane de lei (aproximativ 560.000 de euro), cu TVA.
Ofertele pot fi depuse până în 30 ianuarie 2025.
Ulterior, contractul se întinde pe 12 luni și include:
- Furnizarea de subscripții software necesare extinderii soluției actuale bazate pe tehnologiile M365/Exchange și Webcon;
- Servicii de instalare și configurare a sistemului pentru a permite implementarea optimă a noilor fluxuri informatice;
- Automatizarea și actualizarea procedurilor administrative existente, pentru a sprijini desfășurarea acestora în format digital, inclusiv semnătura electronică, generarea automată de documente și expedierea acestora prin email;
- Servicii de suport și mentenanță pentru asigurarea funcționării continue și eficiente a soluției implementate.
„Prin intermediul acestei achiziții, Municipiul Timișoara urmărește optimizarea proceselor interne și creșterea accesibilității serviciilor pentru cetățeni, reducând timpul de procesare și sporind eficiența operațională”, se mai arată pe pagina licitației.
Pe de altă parte, a mai fost lansată și o licitație pentru digitalizarea arhivelor. Mai exact, „ACORD-CADRU de servicii de depozitare, procesare arhivistică, conversie digitală și prelucrare”. Și în cazul acesteia, termenul limită este 30 ianuarie 2025. Pentru aceste servicii, în următorii patru ani, primăria pune la bătaie fix șase milioane de lei, fără TVA. Adică 7,14 milioane de lei (1,44 milioane de euro), cu TVA.
„În baza acordului-cadru si al contractelor subsecvente ce se vor încheia, se va asigura desfășurarea în bune condiții și în conformitate cu legislația în vigoare a serviciilor depozitare, utilizare documente, căutare și aducere din arhivă, restaurare documente și refacere unități arhivistice, conversie digitală și prelucrare și alte servicii conexe, în conformitate cu cerințele prevăzute in documentația de atribuire”, se arată în descrierea licitației.
Deși contractul este pe patru ani, în fiecare an o să fie semnat un contract subsecvent.
Altfel, tot în această săptămână, primăria a lansat și licitația pentru finalizarea lucrărilor la Școala Gimnazială nr. 30.
Trimite articolul
Xdap, orice solutie naste noi probleme. si noi costuri…