Visul de a circula pe autostradă de la intrarea în ţară şi până la Sibiu nu se va împlini prea curând. Vestea bună este că în acest an vor fi finalizate şapte tronsoane din autostrata de pe coridorul paneuropean 4. Desigur, termenele convenite prin contract nu se vor respecta, dar cele şapte tronsoane vor fi finalizate până în decembrie 2013. La alte două tronsoane au fost descoperite probleme mari cu alunecările de teren şi lucrările vor fi destul de mult întârziate.
Totuşi, probleme mari sunt cu cele trei tronsoane încă nealocate din Lugoj – Deva, respectiv cel de-al doilea din Timişoara – Lugoj. Licitaţiile la aceste porţiuni de autostradă sunt în desfăşurare de…. nouă luni! Acestea au fost lansate pe data de 21 august.
Şova as pus că nu poate oferi nici un termen pentru desemnarea unor câştigători, dar nu din vina sa. Întrebat când ar putea fi stabilit acest câştigător, Şova a declarat, în cadrul unei emisiuni la TVR 1: “Este o întrebare pe care am adresat-o şi eu, comisiile de licitaţii sunt independente. Din nefericire pentru noi, nu au nici un termen legal în care să stabilească un câştigător pentru că termenul maxim în care comisia trebuie să se pronunţe nu există nici în directiva europeană . Eu ca ministru nu pot interveni să schimb oamenii din comisie, pentru că s-ar putea spune că am nu ştiu ce interese sau aş fi bănuit de alte lucruri. Am întrebat de nu ştiu câte ori: când vă pronunţaţi? Iniţial au promis 5 aprilie, acum au promis 23 aprilie. Nimeni nu poate interveni din punct de vedere legal, aşa au promis ei, pentru trei tronsoane”.
Pentru lotul 2 din Timişoara – Lugoj situaţia pare să fie şi mai neplăcută. “Pentru al patrulea tronson (n.r. lot 2 Timişoara Lugoj) s-a anunţat un câştigător, s-a contestat, s-a admis contestaţia şi s-a trimis dosarul înapoi la comisia de licitaţii, deci suntem tot acolo. Problema nu depinde de noi, după ce vor da răspunsul, fireşte că patru – cinci companii vor contesta la CNSC (n.r. Comisia Naţională se Soluţionare a Contestaţiilor), CNSC la rândul domniei sale nu are un termen limită, le poate răspunde în două săptămâni sau în 2000 de ani, din păcate. După ce CNSC va da o soluţie la contestaţie putem discuta despre încheierea contractului. Dacă admit contestaţia şi o trimit iarăşi la reevaluare o luăm de la început. Mi-e foarte greu să estimez un termen, sunt de-a dreptul irascibil cu această situaţie. Suntem vctimă, şi eu şi toţi cetăţenii României”, a mai declarat Dan Şova
“Cele şapte tronsoane programate a fi finalizate în aprilie – mai – august, vor fi gata până în decembrie 2013. Cele două tronsoane cu problemă, în 2014. Ce pt să vă spun este că până în vara lui 2015 vom avea autostrada continuă Nădlac – Sibiu”, a încheiat Şova.
Citiți principiile noastre de moderare aici!