Sunt trei luni și jumătate de când reprezentanții Primăriei Timișoara au semnat contractul de finanțare (la 1 octombrie 2019 – n.r.) pentru reabilitarea liniilor de tramvai și modernizarea tramelor stradale de pe Calea Bogdăneștilor. Banii, 89,5 milioane de lei, vin pe POR – Axa Prioritară 4, iar majoritatea sunt fonduri nerambursabile, însă și primăria trebuie să pună aproximativ 10 milioane de euro.
Vorbim despre acest șantier de câțiva ani buni. Practic, se vor reabilita linia de tramvai pe o lungime de 5 kilometri și carosabilul de pe Calea Bogdăneștilor, iar tramvaiul va reveni la un moment dat pe linia dezafectată de STPT în urmă cu mai mulți ani. Poate prin 2024, pentru că durata contractului estimat la 132,7 milioane de lei (echivalentul a aproape 28 de milioane de euro – n.r.), care va fi semnat în urma licitației, este de 31 de luni. Ofertele pot fi depuse până în 9 martie.
Calea Bogdăneștilor devine un adevărat bulevard
Modernizarea șoselei din nordul Timișoarei este poate cel mai important proiect al Primăriei Timișoara care va fi implementat cu fonduri europene.
Practic, Calea Bogdăneștilor va fi modernizată de la intersecția cu Cetății până la bucla STPT, proiectul însemnând și revenirea liniei 5 pe traseu. Vom avea linii de tramvai înierbate pentru „reducerea zgomotului și vibrațiilor”, pe mijlocul șoselei, pe o lungime de aproximativ 5 kilometri. Vor fi șapte stații de tramvai.
Pe carosabil vor fi câte două benzi pe sens, iar pe ambele părți ale viitorului bulevard urmează să fie amenajate trotuare de 1 metru și piste de biciclete cu o lățime de 1,5 metri fiecare, pe o lungime de 4 kilometri.
„În baza contractului vor fi realizate următoarele activități: reabilitarea liniei cale de tramvai care va fi dublă şi se va amplasa în axul străzii, în platformă proprie, lărgirea la două benzi pe sens a carosabilului, amenajarea de trotuare, piste pentru biciclete și de zone verzi (…) aducându-se o contribuție substanțială la reducerea emisiilor de poluanți în atmosferă, reducerea prafului, a nivelului de zgomot și implicit la creșterea confortului şi siguranţei circulaţiei”, au scris oficialii PMT în anunțul trimis către SEAP.
Studiul de fezabilitate actualizat a fost adoptat în toamna lui 2018. Fusese pregătit încă din 2009, de fosta administrație, condusă de Gheorghe Ciuhandu. La acea vreme, valoarea estimată a proiectului era de 94,6 milioane de lei cu tot cu TVA, însă între timp aceasta aproape că s-a dublat.
Articole pe aceeași temă:
Trimite articolul
XAha, si de Grigore Alexandrescu ce se aude? Ca anul trecut se batea roaba cu pumnul in piept ca fac, de fapt de vreo 4 ani tot promite. Hai sa sara ligaii cu robu a facut (poate doar la el in soareleui)
Cum zicea Stefan cel Mare?
“Linia nu-i a mea si nici a voastra.
Ci a urmasilor, urmasilor, urmasilor vostri.
Acum si-n veacul veacului!”
Amin!
In copilarie mergeam cu 5-ul de la capat la scoala, la generala 19 (acum Avram Iancu, parca). Cand venea tramvaiul il auzeai de pe la “Madona” (statia) sau chiar si de la “Alexandrescu”.
Dar totusi mergea ! Asa, piese istorice cum erau chiar si pe atunci. Glumeau oamenii cu vatmanul si-i spuneau sa plece repede sa nu-l prinda militia ca a furat tramvaiul de la muzeu.
Acum am decazut cu viermii astia de la conducere (cu Pletea sau cu “Salamul Barbos” de dinaintea lui, ori celelalte gunoaie sociale de dinaintea astora).
Scarba si greata! Si disperare ca nu se ridica nimic ca si alternativa, ca USR-isti lui peste m-au dezamagit total. Sper ca nu considerati “Ciuma rosie” ca pe o alternativa!
E mai usor sa faci ceva din nou, decat sa il intretii si sa previi degradarea, nu?
-
Nu e mai usor, e mai … profitabil.
Păi și cașcavalul, din contribuția primăriei?
Era mai bine fără tramvai….parol!
2024 foarte trist….greu va miscati.
costuri exorbitante la o calitate execrabila, ca de obicei. Asta daca se va realiza
2009-2024 Pentru o linie de tramvai…și ăsta vrea metrou.
DACA LE IA 5 ANI SA REFACI UN MIC BULEVARD DE 2 KM VA DATI SEAMA CA METROUL IL FAC IN 48 ANI !!!