S-a încheiat licitația începută în iunie de primărie, pentru „construcția liniei cale de tramvai și a întregului ansamblu rutier, cu trama stradală realizată în varianta de 2 benzi pe sens, incluzând calea de rulare a tramvaiului care va fi carosabilă, amenajarea de trotuare, piste pentru biciclete și de zone verzi”. Linia de tramvai leagă, de fapt, viitorul Pasaj Solventul de Gara de Nord și va fi o prelungire a șinelor STPT ce ajung la gară.
Primăria punea la bătaie 46,8 milioane de lei cu tot cu TVA, iar oferta câștigătoare este de 44,2 milioane de lei cu TVA, echivalentul a 9 milioane de euro. Contractul a ajuns la asocierea Sylc Con Trans (lider) și Longhersin și are o durată de 22 de luni, din care patru pentru proiect tehnic și 18 pentru execuție, calculate de la data emiterii ordinului de începere. Cele două firme vor lucra cu alte șapte societăți: Optotel Com, Instal Group, Lile Service General Construction SRL, Madi FHVAC, Matrix Computers, Elecctric Rail Project, Cons Electrificarea Instal SRL.
Investiția presupune construcția unei noi linii de tramvai și modernizarea întregului ansamblu rutier, inclusiv rețele edilitare stradale, subterane și supraterane.
„Zona de intervenție cuprinde actualul traseu al străzii Gării, tronsonul cuprins între platforma Solventul și intersecția cu bd. General Ion Dragalina, cu respectarea traseului prevăzut în Planul Urbanistic General. În situația actuală linia de tramvai ocupă o mică porțiune, și anume 175 m, măsurați de la intersecția cu Bulevardul General Ion Dragalina. În această lungime este cuprinsă și bucla de întoarcere”, transmit reprezentanții primăriei.
Două benzi, tramvai pe mijloc, trotuare decente și piste de biciclete pe str. Gării
Linia cale va fi realizată cu șină cu canal, urmând să fie „îmbrăcată printr-un sistem elastic care reduce substanțial zgomotul structural, vibrațiile și radiația acustică și care izolează electric.
Potrivit PMT, drumul va avea două benzi de acces ce vor include calea de rulare a tramvaiului, care va fi carosabilă. Se va face și supraveghere video, ce va fi integrată în sistemul de management al traficului.
„Benzile adiacente căii de rulare a tramvaiului au lățimea de 3,50 m cu excepția zonelor din dreptul peroanelor stațiilor Nufăr și Gh. Barițiu, unde au lățimea de 3 m. Trotuarele vor avea o lățime minimă de 1 m. Sunt prevăzute piste pentru biciclete și parcări de scurtă durată”, se mai arată în documentație.
Lungimea noii linii duble de tramvai, care va fi pe mijlocul străzii, va fi de 1,4 km, vor fi modernizați 14.000 mp de carosabil, 4.300 mp de trotuare și piste de biciclete, 3.685 mp de spații verzi și 37 locuri de parcare. Pe parcursul traseului vor exista trei stații de tramvai.
Proiectul este o continuare a Pasajului Solventul, pentru care primăria a semnat deja contractul de execuție, în septembrie. Acesta costă 111,6 milioane de lei, echivalentul a aproape 23 de milioane de euro, și va fi amenajat de zece firme: asocierea Spic Internazionale (lider/ Italia) – Pod-Proiect (Iași) – Sylc Con Trans (Arad), cu terții și subcontractanții Arcada Company (Galați), Conextrust (Bacău), Teoval & Co (Iași), FDF Electric Grup SRL (Iași), ISPCF (București), Radaria (Galați) și SC Yda Proiect Consulting SRL (Iași). Societățile contractate au două luni la dispoziție să actualizeze documentația și doi ani pentru execuția propriu-zisă.
Articole pe aceeași temă:
Trimite articolul
XSper ca lucrarile vor fi sincronizate cu Pasajul Solventul si Calea Bogdanestilor, altfel vom ajunge ca Firea cu podul ei celebru.
“Trotuarele vor avea o lățime minimă de 1 m. Sunt prevăzute piste pentru biciclete și parcări de scurtă durată”, se mai arată în documentație.” Deci totuar de MINIM 1 M, adica 80 de centimetri, impartit cu pistele de biciclete. A incercat, cumva, sa puna trotuarul intre sinele de tramvai, sa stim de o chestie? Emilut, ceva idei?
Scump dom’ne, scump
Trotinete electrice ar fi suficient.,eventual ceva drone sa zburam peste Bega,tramvaie fără scaune ca sa respectam distanțarea!
Eurotunnelul a fost construit in doar 6 ani dar avand linie de 50 km din care 37 km pe sub canalul Manecii, de fapt 3 tuneluri , doua pentru trenuri si unul de urgente/evacuare. In Timisoara pentru minuscula lungime de 1,4 km trebuie … doi ani proiectare si constructie. A nu se uita ca timp de 8 (OPT) ani de zile Pleata vopsita din Bocsig s-a laudat cu aceasta lucrare din care a realizat ZERO metri.
Astazi bufonul inaugureaza intr-o veselie santiere fara numar, pesemne in prostia sa mai crede ca Timisoara ii va amplasa si o statuie in parcul central :))
-
Probabil Eurotunelul s-a proiectat in timp ce se construia, ca-n cazul lui nu ziceti nimic de durata proiectarii. Nici de costurile comparate ale proiectelor.
Foarte utila linia asta pana la Solventu, lucreaza un paznic acolo si nu are saracu cu ce merge la servici:))
-
john tu se pare ca esti un gringo din Oltenia venit cu pluta in Timisoara. Aceasta linie conectata cu cea a tramvaiului 5 din Ronat prin pasajul Solventul va permite legatura directa dintre zona Torontalului si Circumvalatiunii (cel mai mare cartier al orasului) fara schimbarea mijlocului de transport cu Gara de Nord!
-
Linia pana la Solventul se face pentru ce se va construi acolo in perspectiva. Tradus, inseamna ca patronii locului au dat ceva printr-un intermediarla primarie, pentru ca viitorul cartier sa beneficieze de tramvai si astfel sa creasca pretul locuintelor ce se vor construi acolo.
-
Linia si pasajul se fac la ordinul dezvoltatorului imobiliar care urmeaza sa faca blocuri in zona…deja au demolat tot ce a insemnat Solventul…exceptie cladirea aia mare.Cristestii isi fac aquaparq vis a vis…au nevoie de trafic fluid sa le mearga afacerile.
Primeaza nevoile “oamenilor de afaceri” si nu ale populatiei -
Asa este. Linia asta de tramvai este doar ambitia pletosului, fara eficienta sau utilitate. O linie de troleibuz ar fi mult mai ieftina, si la fel de utila, la “aglomeratia ” de acolo.
Bani investiti aiurea ….. Si vorbin de 9 milioane de euro …… Intro zona in care chiar nu este nevoie de o line de tramvai…. De cenu se investeste in reabilitarea liniilor actuale de tramvai pe anumite portiuni ? Vorbesc de liniile 7 , 4 si 8 ???
priritara ar fi fost refacerea liniei de tramvai in Freidorf pana la platforma industriala , unde chiar sunt fabrici sunt mii de angajati.
sau prelungiea liniei pana in Mosnita Noua. ca alternativa la masinile personale care se inghesuie pe drumul ala .. sau pentru cei care merg la scoala de ex. in TM.
sper ca Dominic sa fie mai cu picioarele pe pamant.
1. de ce pe mijlocul strazii ? de ce nu se continua pe margine, asa cum este langa gara ?
2. despre zona istorica Freidorf, ce se stie? Nu se modernizeaza nimic acolo? am fost saptamana trecuta pe acolo, zici ca esti in tziganie…mi-e si mila de saracii locuitori de acolo, care platesc impozite la stat si ani buni nu se face nimic!
3. sper ca actualul primar ales, sa fie mai deschis la cap decat robuleanu, ptr care a contat doar centrul si zona soarelui…