Consilierii locali au aprobat, recent, studiul de fezabilitate pentru reabilitarea liniilor de tramvai și modernizarea tramelor stradale pe Bd. Cetății. Proiectul a fost întocmit de societatea Hentza Business, iar finanțarea ar urma să fie făcută din bugetul local.
Suma estimată în SF este destul de mare: 87,1 milioane de lei cu tot cu TVA, adică puțin peste 18,1 milioane de euro, din care construcții și montaj 70,15 milioane de lei.
„În prezent, linia de tramvai existentă pe Bd. Cetății este o linie cale în platformă proprie amplasată central străzii, pe traverse, cu stâlpii rețelei de contact amplasați lateral pe ambele părți în afara carosabilului, iar în zona Calea Torontalului există o buclă de întoarcere având calea de rulare simplă în platformă proprie. Traficul rutier se desfășoară pe patru benzi de circulație pe sens, Bd. Cetății fiind o stradă de categoria a II-a ce face parte din Inelul 3 de circulație. Circulația nu este asigurată în condiții optime”, explică oficialii PMT.
Piste de biciclete pe ambele părți, pe tot traseul
Practic, va fi refăcută linia de tramvai printr-o structură nouă, va fi modernizată stația de subredresare care va alimenta cu energie electrică linia de tramvai și va fi reabilitat carosabilul. Potrivit celor din PMT, vor fi amenajate piste de biciclete pe fiecare sens de deplasare, vor fi reabilitate și trotuarele, dar și spațiile verzi adiacente.
„Investiția vizează modernizarea liniilor de tramvai și reabilitarea sistemului rutier existent, având ca limite intersecția cu Calea Bogdăneștilor și intersecția cu Calea Torontalului. Modernizarea tramei stradale are ca obiectiv creșterea calității vieții în cadrul spațiului urban prin sporirea accesibilității, mobilității, atractivității și prin îmbunătățirea confortului și a imaginii urbane de ansamblu”, mai susțin reprezentanții primăriei, în documentație.
Linia cale dublă de tramvai va avea 1.568,82 metri, carosabilul se va întinde pe 25.600,94 mp, trotuarele pe 12.291,45 mp, pistele de biciclete pe 3.590,62 mp, iar spațiile verzi pe un total de 20.530,79 mp.
Linie de tramvai înierbată
De menționat este și faptul că linia de tramvai de pe Bd. Cetății va fi înierbată, exact ca cea dorită de PMT pe Calea Bogdăneștilor.
„Traseul liniei ce urmează a se reabilita va urmări traseul liniei de tramvai existente, ca linie de tramvai proprie cu suprastructura căii înierbată, cu fundație pe longrine și spații verzi cu pomi ce încadrează calea de tramvai. Se vor monta stâlpi de susținere a liniei de alimentare între cele două linii de tramvai. (…) Platforma carosabilului va rămâne pe amplasamentul existent. Se vor amenaja spații verzi prin acoperire cu covor de gazon și plantarea unui număr sporit de arbori, trotuare, piste pentru biciclete pe toată lungimea traseului, pe ambele sensuri de deplasare, precum și căi de acces la proprietăți”, mai explică cei din primărie.
Municipalitatea speră să obțină și fonduri europene pentru acest proiect. După SF se va trece la realizarea proiectului tehnic, iar abia apoi poate fi pregătită licitația pentru execuție. Lucrările propriu-zise ar trebui să dureze 30 de luni, adică doi ani și jumătate.
Primăria are în lucru proiecte și pe reabilitarea liniilor de tramvai și a tramelor stradale de pe Calea Stan Vidrighin și Calea Bogdăneștilor. Pentru Stan Vidrighin abia a fost adoptat studiul de fezabilitate, în timp ce pentru Calea Bogdăneștilor a fost deja semnat proiectul pe fonduri europene, iar primăria a lansat licitația de proiectare.
Articole pe aceeași temă:
Linia 5 revine prin 2024. Primăria caută proiectant și constructor pentru Calea Bogdăneștilor
Trimite articolul
XLiniile de tramvai vor fi de aur.
Diferenta intre ce se rea si ce iasa!
Se vrea linii de tramvai inierbat. Adica gazon si iarba langa linii, intre linii. Iarba sa fie verde si ingrijita, adica tunsa, etc.
Si ce va iesii?
Linii de tramvai inburuienate (adica pline de buruieni). Se va pune acolo un covor de gazon, scump si la metru si se va acoperii mizeria dintree si langa linii. Va arata frumos cand se va face poza si se vor lua banii. Dupa o saptamana, doua vor aparea petele galbene si eventual va disparea covorul de gazon.
De ce? püentzru ca daca nu faci patul gazonului, degeaba pui gazon scump peste, ca ala nu tine. Pamantul de sub sine si dintre sine este infestat, este plin de ulei de la tramvaie, este plin de mizerie, plin de pietris,. Degeaba puneti covor de gazon ca nu tine. Si daca nici nu-l veti uda, este “succesul” garanrtat. Si eu zic ca va si disparea mult gazon, ca multi il vor lua pentru “nevoile personale” ale lor in curte.
Cum se face la altii? Se pregateste solul intre si langa sineadica se scoate pamantul infestat cu mizerie, cu ulei, cu ce o fi si se pune pamant proaspat , de gradina. Asta pe o adancime de ca. 20 cm, avand grija sa nu se distruga terasamentul pentru sine.
Acesta , pamantul nou, se pregateste ca pentru gazon, si se pun seminte, ca alea fac radacina si se prind si se uda frumos, de cateva ori pe zi, cataeva zile la rand, pana se prinde .
Si nu uitati intretinerea lui! Adica tunsul, udatul, reinsamantarea zonelor “defecte”, etc.
Asta daca se vrea inierbire si nu inburuienare si sifonare de bani!
-
@Mihai Nu iti va face nimeni agricultura pentru gazon, cu siguranta nu sapat tot, pus pamant nou etc. Nu fi utopic ca nici la altii nu e mai breaz, se pune o iarba rezistenta (adica asemanator cu buruiana) si tunsul se intampla cand trece tramvaiul peste
-
Pai atunci este ceva in neregula cu pret – calitate.
Deci pentru 1568,82 metri sa ceriDaca 18 milioane euroi oentru gazon din buruieni pe care nu-l vei tunde niciuodata este cam scump.
E ca si cum m-as duce si comand o shaoma care costa 50.684,5 Euroi bucata (Numai a exemplu, Vreti si servetel de hartie? Face 12.899 Euroi servetelul!
Cam asa ceva este si aici.
Si cum spui, e adevarat . Nu am vazut nici la altii sa dea atatia bani , 18 milioane, pentru 1560 metri de gazon. Daca stii ca nu se poate sa ai gazon verde ca in parc, atunci faci curat intre sine si gata. Nici daca pui panselute acolo nu ajungi la pret asa astronomic ca aici.-
@Mihai Nu banii sunt problema ci tehnica. Nici daca ai avea 999 milioane tot nu s-ar face. E pura utopie ce vrei tu.
-
-
nu este mai simplu, eficient si fezabil sa fie desfiintate liniile de tramvai si inlocuit acest tip de transport rigid cu autobuze? In felul asta s-ar decongestiona si traficul
-
Consumi mai putina energie transportand ceva pe linii(tramvai, tren) decat pe sosea. Frecarea dintre cauciucuri si asfalt duce la piederi de energie.
-
Esti batut in cap…lasa putin frecatul si gandeste-te putin la beneficiile pentru oras…decongestionarea traficului, locuri de parcare, spatii verzi, poate chiar si piste de bicicleta adevarat…ar creste timpii de deplasare, ar scadea drastic poluarea, etc
-
Batut esti tu! Polueaza mai mult un autobuz decat un tramvai. Sictir!
-
Autobuze electrice?
-
-
-
Astia nu se mai stiu cu banii? Cum dracu’ sa coste 18 milioane de euro nici 2 km de drum? Un kilometru de autostrada costa 4 milioane de euro frate? Jur ca astia cu furcile ar trebui scosi afara din primaria aia! Si ce sa vezi, treaba se face cu bani de la bugetul local, ca la fondurile UE se urmaresc hotii, nu ar avea cum sa justifice suma asta astronomica
Cum vine primaria si zice “piste de biciclete” cum stiu: inca o strada in oras pe care va fi chinul dracului sa mergi cu bicicleta.
pai nu se fac investitii in campanie electorala?! Se faaaaaac, cum sa nu se fac?!
De unde scoteti sumele astea! 18mil euro? Cati bani se sifoneaza de aici? Cate materiale vor fi fictive? Pe voi chiar nu va controleaza nimeni?
Se vor face pe hartie cativa kilometri de piste ca sa mai dea bine in statistici.
Iar soseaua va arata in continuare ca si pana acum, parcati peste tot, intersectii fara vizibilitate cu parcati in intersectii si pe spatiile asa zis verzi.
Pista care trece peste multe intersectii in care nu se acorda nici o prioritate la biciclisti sau pietoni.
La cuvinte si promisiuni sunt buni toti. A vazut careva dintre astia cum arata bucla de intoarcere pe Torontalului?
Ii place cuiva cum arata cu toti parcatii gramada, balti, noroaie, nu stiu cate straturi de asfalt pe care se chinuie oamenii sa se urce in Tramvai?
Se va face, se va drege. Se va incepe ceva si vezi doamne s-au cheltuit / s-au dus banii. Si asta in buzunarele unor baieti care stau numai in masini si nu stiu cum arata un trotuar sau o bicicleta.
Dar pe hartie vom avea +2 km la piste.
Viitoare capitala culturala care e cu 100 de ani in urma oricarui oras din Ungaria.
-
Nici nu trebuie sa mergem in alta tara pentru a da exemple. Este duficient sa ne uitam la Oradea.
Cu 18 milioane de euro cred ca poti sa pui trotuar rulant. Voi nu mai aveti masura furtului. Cu 3 mil se face lucrarea si restul se fura. Sictir!
incompetenti si hoti infecti , de la robu pana la functionarul de la ghiseu …asta e primaria care se ocupa de “fruncea” tarii si de “capitala culturala ” (asta despre cultura nu o pot intelege )
Stau si ma intreb de unde au rasarit atitia “specialisti”, ca de circotasi e plina lumea.
Emilutz aici nu mai latri? Nu te intereseaza cat fura astia? Tenelistule!
-
Emilutzu e d-ala rosu… Stii ce zic! 🙂 )))))
de 18 mil de euro pista de biciclete ar trebui sa treaca printr-un tunel ca sa poti merge cu bicicleta si cand ploua afara, dar cel mai probabil va fi un trotuar ingust mazgalit cu vopsea
uite cum arata la glasgow(scotia) un astfel de tunel: https://www.alamy.com/stock-photo-glasgow-secc-elevated-covered-pedestrian-walkway-and-cycle-lane-glasgow-145470081.html
Pana una-alta avem trotuare in zona centrala “innoroiate”, nenumarate strazi “inbeznate” si in curand intersectii “infantanate”.
Ba frate cum scot proiectele pe banda rulanta acum inainte de alegeri …
Incredibil, incomensurabilul Robu’
De doua ori mai scump decat o autostrada de 6 benzi prin munti. iarba e scumpa. pnl=pesede
Iarasi iarba. Ba cate decenii trebuie sa treaca sa inteleaga si poporu roman ca la noi e climat temperat-continental de tranzitie cu influente submediteraneene is ca GAZONUL NU REZISTA DACA NU IL UZI, deci toate “spatiile verzi” neingrijita se transforma in mod inevitabil in NOROI.
-
“poporul roman” crede ca solutia la criza coronavirus este inchiderea granitelor, uita cum se lamentau anu trecut la fiecare articol cu imigranti ilegali.
Dacă se demolează tot bulevardul nu ar trebui schimbate și țevile de apa, canal, gaz(dacă e cazul) cablurile băgate în subteran sau astea se vor face după ce e tot gata în 300 de luni. Sa ii spună cineva pletosului pana nu e prea târziu.
Au descoperit și amatorii din primărie liniile înierbate. La 10 ani distanță de cei din Ungaria și 15 ani de vestici.
O primărie plina de nulități. In frunte cu primarul. Le ia ptr orice proiect ani și ani de ne trece viața la cum se mișcă ei.
Dar au tupeul sa o prezinte ca o mare realizare.
TR MAI MIRI CA SE EMIGREAZA MASIV DIN RO.
PUTORILOR !!
-
Problema este că între timp unii au mai descoperit niște lucruri:
– sună bine să pui iarbă, dar nu e de niciun folos economic (costă prea mult întreținerea). Ar fi mai bine să asfaltăm totul și să mutăm acolo și pistele de biciclete. Evident, rămâne și șina.
– bicicletele nu circulă pe trotuar sau pe piste de jumătate de metru. Păstrând carosabilul actual pista va mușca din trotuar pe o porțiune semnificativă din traseu. Să nu mai vorbim de faptul că vin și trotinetele tot pe această pistă.
Este haos în mințile PMT.
Liniile de tramvai ierbate nu suna mai bine?
Popor de bipezi pasivi votanti de psd si condus de borfasi.
Suntem iar furati, nu va face nimic doar ia peschesu……
Aici e vorba de bani furati!In primul rand vor fi corodate (mancate de rugina), sinele si mai ales materialul de fixare,suruburi,ETC! Talharilor,chiar nu puteti folosi banii pentru ceva cu adevarat util? In ce tara ati mai vazut asa ceva?PATIBULARILOR!!!
Santeti,ceea ce spunea mult iubitul vostru pATAPIEVICI,decorat de mult iubitul vostru bASESCU! Santeti: ,,Patibulari,Fecale,fara coloane vertebrale” La puscarie cu voi!! Munca silnica pe viata,la replantat padurile,reconstruirea sistemelor de irigatii,a liniilor de cale ferata si de tranvai ,a utilajelor,de foraj petrolier si tot ce ati distrus in 30 de ANI! Tradatorilor de neam si tara!!!
desfiintati liniile de tramvai, faceti banda dedicata pt troleu sau autobuz electric
Si ramane loc si de spatii verzi si de piste si locuri parcare
Ganditi….tramvaiul e de secolul XiX !!!!