Vă reamintim că, la finele anului trecut, Primăria Timișoara a scos la licitație tema de proiectare și studiul de fezabilitate pentru „Amenajarea rețelei urbane de piste de biciclete – etapa a II-a”. Practic căutau o firmă care să întocmească studiul de fezabilitate și proiectul tehnic pentru dezvoltarea traseelor speciale pentru bicicliști pe o lungime de aproximativ 68 de kilometri. Suma maximă pusă la bătaie a fost de cca. 150.000 de euro cu tot cu TVA.
Licitația a fost câștigată de o asociere formată din trei firme: Novensa din București – FIP Consulting din Bacău – Walhalla Invest Prodcomimpex din Cluj, cu o ofertă de 85.000 de euro, cu tot cu TVA, adică puțin mai mult de jumătate din suma pusă la bătaie de primărie. Ordinul de începere a contractului a fost 6 aprilie, iar durata de 180 de zile, astfel încât, până la finalul anului documentația va trebui predată Primăriei Timișoara.
Tot în această temă de proiectare este prevăzută și realizarea de parcări pentru biciclete, de-a lungul acestor trasee, precum și dublarea stațiilor existente VeloTM, sistemul de bike sharing din Timișoara.
Proiectul trebuie să respecte și normativele în vigoare privind pistele de biciclete, asta însemnând, printre altele, o lățime de 0,75 metri și să se afle la o distanță de siguranță față de traficul rutier de minimum 1,5 metri.
Noua rețea de piste de biciclete va trebui să fie conectată cu rețeaua existentă. Conceptul de referință pentru noile piste a fost realizat de Primăria Timișoara, în 2015. „Planul de mobilitate urbană durabilă” include două paragrafe despre pistele de biciclete și o hartă cu situația de atunci, la paginile 42 și 43. Acolo se precizează că doar 1,1 la sută din deplasările în oraș sunt cu bicicleta, însă tocmai acesta este un motiv în plus pentru realizarea unei rețele coerente de piste de biciclete, care să încurajeze deplasarea cu acest mijloc de transport.
Lista străzilor
Conform temei de proiectare, pistele vor fi construite pe următoarele străzi:
- Ioan Slavici (1,30 km)
- Ardealul (1,92 km)
- Iozsef Prayer (0,92 km)
- Dâmbovița (1,40 km)
- Liviu Rebreanu (2,43 km)
- Budai Deleanu (0,97 km)
- 16 Decembrie 1989 (1,40 km)
- Bogdăneștilor (2,85 km)
- Grigore Alexandrescu (2,86 km)
- Revoluției 1989 (0,54 km)
- Cetății (0,59 km)
- Punctele Cardinale (0,20 km)
- Calea Aradului I (1,35 km)
- Calea Aradului II (0,75 km)
- Antenei (0,60 km)
- Aristide Demetriade I (1,39 km)
- Aristide Demtriade II (1,31 km)
- Avram Imbroane (2,04 km)
- Calea Dorobanților (1,17 km)
- Aleea Ghirodei (1,85 km)
- Mătăsarilor (0,33 km)
- Circumvalațiunii (0,97 km)
- Mihail Kogâlniceanu (0,74 km)
- Stan Vidrighin (1,83 km)
- Calea Buziașului (2,41 km)
- Ștefan cel Mare (0,75 km)
- Calea Martirilor (2,44 km)
- 1 Decembrie 1918 (2,36 km)
- Gheorghe Doja (0,90 km)
- 3 August 1919 (0,74 km)
- Aurel Podeanu (0,94 km)
- Aleea F.C. Ripensia (0,91 km)
- Ciprian Porumbescu (1,30 km)
- Constantin Brâncoveanu (1,63 km)
- Drubeta (1,72 km)
- Calea Urseni (2,69 km)
- Mureș (3,77 km)
- Alexandru Averescu (1,44 km)
- Constantin Prezan (1,21 km)
- Venus (0,59 km)
- Sudului (0,71 km)
- Gheorghe Lazăr (0,58 km)
- Calea Șagului (2,92 km)
- Ion Dragalina (0,34 km)
- Hector (0,32 km)
- Gheorghe Dima (0,46 km)
- Jiul (0,21 km)
- Calea Sever Bocu (0,18 km)
- Oituz (0,36 km)
- Popa Șapcă (0,54 km)
- Simion Bărnuțiu (1,08 km)
- Dacilor (0,62 km)
- Independenței (0,33 km)
- Emil Zola (1,21 km)
- Piața Mărăști (0,20 km)
În total 67,57 de kilometri de piste de biciclete. Precum unii dintre voi ați observat deja, pe unele din aceste străzi există deja piste de biciclete. Reprezentanții Primăriei Timișoara ne spun că este vorba fie de tronsoane de pe aceste străzi unde pistele erau întrerupte, fie de regândirea unor piste existente pentru găsirea unor soluții mai bune. În plus, ne spun reprezentanții municipalității, procesul de proiectare va fi unul flexibil, dacă nu mai este nevoie de intervenție, se poate opta pentru tratarea unei alte zone.
Ulterior, după finalizarea proiectării, pentru construcția acestor piste de biciclete municipalitatea mizează pe obținerea de fonduri europene.
Trimite articolul
XPraf in ochi, daca le fac cum le-au facut ca si pana acum.
Trebuie separate de strada si trotuar.
Asta inseamna si lipsa 67 km de trotuar ca si latime !!!!
-
Cele mai proaste și periculoase piste.
-
Efectiv nu imi pot imagina ce pericol vezi in a merge cu bicicleta pe o pista pe trotuar. In masura posibila sper sa se faca cat mai multi km de pista. *Si nu, nu sustin actualul primar, dar orice se face dupa majoritatea nu e bine. Va plateste pentru comentarii?
-
Nu-ti poti imagina pentru ca nu esti biciclist.
Mersul duminica cu bitiglele pe masina pina la golfulet si de acolo pe ele pina la livada pentru mici si beroase nu te face biciclist.
Ia si tu magarita si mergi zilnic la birou, la cumparaturi si pe unde mai ai nevoie si atunci poate o sa incepi sa intelegi si sa-ti imaginezi.
-
Folosesc cum ai spus tu, dar nu vad pericolul mergand pe o pista pe trotuar. Pe sosea te expui si depinzi de atentia si vigilenta soferilor.Dar daca si pe trotuar e periculos…
-
-
Daca ai folosi bicicleta ca mijloc de transport, ai vedea. Cerde-ma ca nu urla toti biciclistii degeaba. Cu totii avem lucruri pe care ni le putem si pe care nu ni le putem imagina.
-
-
Draga Bogdan Marta, vezi ca faci o confuzie intre latimea medie a unei biciclete, care este de cca 70cm, si latimea recomandata de 1,5m, minima fiind de 1m (pe sens). Mai citeste un pic la 4.8.1 ce scrie in acel draft despre latimea pistei de biciclete. Inca o chestie, acel document nu este inca oficial, el fiind o propunere, cred ca de la OPTAR, propunere actualizata bazata, printre altele si pe reglementarile legale in vigoare si anume STAS 10144/2-91- Străzi, trotuare, alei de pietoni si piste pentru biciclete – prescriptii de proiectare si Normativul NP051/2012 – Normativ privind adaptarea cladirilor civile i spatiului urban la nevoile individuale ale persoanelor cu handicap.
Nu mai e nevoie ca oricum nu mai avem voie sa iesim afara.
La ce ne trebuie fonduri europene pentru a vopsi 67.57km de trotuare deja existente? Asa jos a ajuns un oras ca Timisoara, sa nu aibe bani nici de vopsea?
Din nou, iarasi, va continua … iRosire de bani (locali sau europeni … cam tot aia e) pe niste “vopsirii” de bucati din trotuare …. P.S. pentru un sistem ‘aproape asemanator cu cel din ‘ex. Amsterdam Londra Munchen etc etc, va fi nevoie de extrem de multe modificarii in infrastructura existenta …. sa fie Clar separate caile pentru pietoni, caile pentru vehicule de marimi mici (biciclete, skateboard-uri, trotinete, hoverboard-uri, scaune cu rotile!!!, segway (-urile Politie Locale, cumparate pe bani multi+ bici+moped+ etc etc, care sint cam ‘nevazute’ de contribuabili), dupa care ar urma caiile de rulare a autovehiculelor cu tonaj mai mare de 0.2 tone (pare exagerat, dar nu cred ca e ok sa piarda contrulul vreun conducator de 200kg de fier, printre alte persoane care se plimba cu trotineta sau etc etc) apoi sa fie foarte Clar delimitata calea trasportului in comun ( sa fie aparte de cel de autovehicule) (ex. Londra) apoi caile autovehiculelor care: aduna gunoiul, aprovizioneaza societatile comerciale (de mare tonaj) … apoi caile autovehiculelor “comune” (multe dintre ele sint, deoarece “angajatzii nu au mijloc de transport in comun adecvat programului lor) …. etc etc etc …. cam toate astea ‘puse pe hartie’ si “efectuate de autoritatzi” va dura cam xxx ani (am pus 3 de x … ptr mine primul x e 1 … adik +100 ani) …. Noroc ca avem Inspectoratul de Stat in Constructii!!! Numai bine va Doresc!!! stati in casa & fitzi sanatosi!!!
Saracii oameni de pe Grigore Alexandrescu nu au trotuar si lumina de 5 ani dar le facem piste de biciclete. Pe Ripensia abia ai loc sa mergi 2 oameni unul langa altu ca trec masinile razant pe langa tine. Si exemplele pot continua… pe hartie e usor, dar realitatea e cu totul alta.
Se mai traseaza 68 km de linie alba pe care vom plati jdemilioane. Dar macar Robu face ceva (isi bate joc de oras so de buget)