Cel puţin aceasta este explicaţia oficială, în fapt cel mai probabil deschiderea a fost amânată din lipsa căilor de acces, cea mai importantă fiind drumul de legătură între Centura Lugoj şi A1. Conform informaţiilor furnizate tion.ro de către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, în acest moment, lotul 1 din autostrada Lugoj-Deva este gata în proporţie de 99,74%, deci, vorbim probabil de lipsa unor finisaje sau poate a unor marcaje sau semnalizări. Când se va putea circula …. reprezentanţii CNADNR nu precizează: „După finalizarea lucrărilor şi implicit îndeplinirea condiţiilor de siguranţă a circulaţiei, traficul rutier va putea fi deschis”.
De unde se va putea urca pe autostrada? Surpriza! Chiar de la Ţipari, unde va exista un nod rutier pe drumul de legătură dintre drumul naţional şi autostradă. Punctul maxim până unde şoferii vor putea circula la standarde de calitate şi viteză europene este Dumbrava, adică în jur de 16 de kilometri de autostradă. E bine că există şi aceştia… Aşadar se va circula între „Nodul rutier Dumbrava de la km 27+430 (conexiunea autostrăzii cu DN 68A), Nodul rutier Balint de la km 10+100 (care va prelua traficul de pe Autostradă pe Drumul de legătură şi invers) şi conexiunea Drumului de legătură cu Varianta de Ocolire a Municipiului Lugoj de la km 10+518, inclusiv Nodul rutier Ţipari de la km 2+305 al Drumului de legătură”, spun informaţiile furnizate de CNADNR la solicitarea tion.ro.
Iniţial se vorba „în folclorul şoferilor” că accesul pe autostrada se va face doar de pe centura de ocolire a Lugojului, pe un drum de legătură, ce ar urma să ducă şi spre viitoarea autostradă spre Craiova. Iată că până la urmă se va putea intra pe A1 chiar mai aproape de punctul în care începe acest lot.
Din păcate, între lotul 1 din autostrada Timişoara-Lugoj şi noul tronson ce urmează să fie deschis circulaţiei lipseşte lotul 2 din Timişoara-Lugoj. Dacă acesta ar fi fost finalizat deja, dacă cei de la Romstrade s-ar fi ţinut de treabă şi cei de la Alpine Bau nu ar fi intrat in faliment, ceea ce ar fi asigurat legătura intre Nădlac şi Arad, acum am fi putut circula de la graniţă până la Făget pe drumul rapid.
Mai departe, până la autostrada deja funcţională la Deva mai sunt de realizat trei tronsoane de autostradă din Lugoj-Deva. Iar aici constructorii numai ce s-au apucat de citit documentaţia aferentă. Probabil în doi ani vom putea circula de la Nădlac la Sibiu.
Citiți principiile noastre de moderare aici!