Autostrada Lugoj-Deva are un segment lipsă, de 9 km, de la Margina la Holdea. De cinci ani se stă în blocaj pentru lotul 2, pentru o eroare a CNAIR legată de tunelurile pentru urși, timp în care șoferii au străbătut două capete de autostradă pe un drum național, în ambuteiaje. După diverse contre și procese, Asociația Pro Infrastructura susține că CNAIR nu tratează cu seriozitate nici acum proiectul.
„A1 Lugoj-Deva lot 2: și cu banii luați și fără autostradă. Este un proiect inclus în PNRR care trebuie terminat în 2026, CNAIR răspunzând ofertanților în bătaie de joc, fără să învețe nimic din greșelile care ne-au costat deja aproape 50 de milioane euro. Învață CNAIR ceva? Nu. Răspunde la cererile de clarificări venite din partea constructorilor în stilul consacrat, plin de truisme, inexactități și fără să își asume răspunderea sau vreun risc, încercând să pună totul în cârca privaților care trebuie să ghicească terenul și să oferteze în orb. (…) Antreprenorii serioși fug și merg până la capăt doar cei care își asumă orbește riscuri tehnice și financiare enorme”, transmit reprezentanții asociației care monitorizează realizarea proiectelor de transport din țară
Licitația pentru realizarea tronsonului care face parte din lotul 2 al Autostrăzii Lugoj-Deva a fost deblocată la începutul anului 2022, iar CNAIR are de ales între șase firme eligibile pentru proiectarea și executarea porțiunii lipsă din A1. Ofertele lor au fost așteptate până în 31 ianuarie, iar CNAIR estima că până la finalul lunii februarie va fi ales și un câștigător. S-au așteptat oferte din partea:
- Asocierea Sc Alsİm Alarko Sanayİ Tesİslerİ Ve Tİcaret A.Ș – Makyol Insaat Sanayi Turizm Ve Ticaret A.S. (Turcia)
- Asocierea Impresa Pizzarotti & Cspa – Pizzarotti Sa – Retter Project Management Srl (Italia – Romania)
- Asocierea Terna Sa – Intracom Constructions Societe Anonyme Technical And Steel Constructions (Intrakat) (Grecia)
- Kolin Insaat Turizm Sanayi Ve Ticaret Anonim Sirketi (Turcia)
- Asocierea Mapa Insaat Ve Ticaret A.S. – Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret A.S. (Turcia)
- Strabag Srl (Romania)
Finanțarea pentru această bucată lipsă este asigurata prin Planul Național de Redresare și Reziliență. Valoarea contractului este de 1,62 miliarde de lei, cu TVA, adică aproape 330 de milioane de euro. Sunt 9,13 km de realizat, dintre care 2,13 reprezintă porțiune de tunel. Termenul de finalizare prevăzut este de 10 luni pentru proiectare și 28 de luni pentru execuție.
Pe aceeași temă:
A fost deblocată licitația pentru segmentul lipsă din Autostrada Lugoj-Deva
Trimite articolul
Xwtf 28 luni sa executi 9,13 km. CNAIR ar trebui desfintat. Toti cei ce lucreaza acolo concediati cu interdictie de a mai lucra la stat. Creat altul CNAIR si dat autoritatea de a angaja unei entitati chiar si guvernamentale dintr-o tara UE alta decit Romania sau Bulgari. Cit ii urasc pe astea de la CNAIR. Daca as avea puterea i-as trimite pe toate geniile de acolo direct in privat. Cred ca pe 90% nu ii angajeaza nici la munca necalificata.
-
Si pe CUC il angajeaza ca “paper shredders”, ca ne-a costat cam 25 meleoane euroi “avântul” acestui asa zis politichian, menestru al neputiintei mentale
-
Nu fi rau, acolo ii angajeaza pentru ca au spate politic..
-
LOL, cred ca ai fi surprins cati frecatori de menta sunt si la privat; s-ar potrivi de minune. 🙂
De când USR a ieșit de la guvernare Asociata Pro Infrastructura s-a resetat.Chiar mă bucur.
La stat nimeni nu raspunde pt. nimic. Fura cat pot, freaca menta cat pot si cheltuie banii nostri la discretie. Si tot fraierii sa le plateasca pensiile speciale la multi din sistemul bugetar.
Tunelurile sunt pentru masini, nu pentru ursi. Pentru ei sunt acele treceri supraterane, deasupra tunelurilor.