Lotul 2 din autostrada Lugoj – Deva a avut, în 2017, cel mai mare progres dintre cele trei aflate în lucru. Acesta a „crescut” cu 38,13%, anul trecut.
De fapt, acest lot este şi singurul circulabil dintre cele trei, e drept doar parţial, tronsonul fiind „tăiat” în două loturi, zona cu tuneluri fiind un vis care nu are nici măcar constructor desemnat. În prezent, aici se circulă pe 15 kilometri, între localităţile Traian Vuia şi Margina, după care şoferii trebuie să continue pe vechiul drum naţional, care în prezent e ca un şvaiţer, din cauza traficului greu şi a numărului foarte mare de autovehicule care trec pe aici, până la Deva.
Lotul 4 al aceleiaşi autostrăzi, singurul realizat de un antreprenor român, a avut un avans de 23,20%, anul trecut. Aici lucrările au fost foarte mult întârziate, după ce au fost întrerupte fie pentru că s-au descoperit peşteri cu lilieci sau cimitire ilegale pe traseu, fie pentru că au existat autorizaţii de construcţie.
Lotul 3 a avut un progres de doar 6,87%. Totuşi, nu trebuie să uităm că în proiectul acestui lot a apărut, în plus, o lucrare importantă, mai precis un nod de acces la Holdea. Iar aceasta a necesitat importante eforturi.
Contractul de proiectare şi execuţie a lotului 2 din această autostradă este în valoare de 562,73 milioane de lei, contribuţia UE fiind de 478,3 milioane de lei. Începutul lucrărilor a avut loc în luna noiembrie a anului 2013. Lungimea totală a lotului 3 este de 22,139 km. Contractul de execuție a fost semnat în mai 2013, iar valoarea licitată a lucrărilor a fost de 579 milioane de lei. Finalizarea acestui lot ar fi trebuit să aibă loc în mai 2016. Lotul 4 a fost licitat pentru 419 milioane de lei, în noiembrie 2013. Lucrările ar fi trebuit să fie finalizate în mai 2016. Lungimea tronsonului este de puţin peste 22 de kilometri şi face legătura între nodul de la Ilia şi cel de la Şoimuş, acolo unde începe autostrada Deva – Orăştie.
Citiți principiile noastre de moderare aici!