Chiar dacă a pornit în forţă, constructorul român de pe lotul 4 din autostrada Lugoj – Deva a fost nevoit să-şi întrerupă activitatea după ce s-a aflat că pe două dintre porţiuni se lucra fără autorizaţie de construcţie. De asemenea, au apărut o serie de obstacole neprevăzute iniţial: un cimitir ilegal, o haldă de steril, o peşteră cu lilieci care nu există. Construcţia a fost mult timp oprită, dar în ultima perioadă reluată, muncitorii companiei câştigătoare a licitaţiei, singura românească de pe toată autostrada, lucrând intens la şoseaua de mare viteză. De curând, constructorul a trimis la CNAIR spre decontare o factură de aproape 19 milioane de lei pentru lucrările efectuate.
Lungimea lotului este puţin peste 22 de kilometri, iar demararea lucrărilor a avut loc în 2011, acestea fiind ulterior oprite. În prezent problemele apărute se leagă în continuare de acea peşteră cu lilieci protejaţi, în plus a apărut un stâlp de înaltă tensiune care stă în calea lucrărilor. Conform contractului, valoarea lucrărilor pentru acest lot este de 419 lei. În acest moment stadiul lucrărilor este la 55,5 din total, cel mai slab stadiu din toate cele trei loturi aflate în construcţie. În ciuda acestei situaţii, oficialii Companiei Naţionale pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere insistă că acest lot se deschide circulaţiei încă din acest an.
„În urma inspecţiilor de pe şantierele aflate în execuţie şi a datelor pe care le am la această oră, pot spune că la finalul anului vor fi date în folosinţă loturile 3 şi 4 ale autostrăzii Sebeş-Turda şi lotul 4 al autostrăzii Lugoj-Deva”, a declarat şeful CNAIR, Ştefan Ioniţă, conform capital.ro.
Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri a realizat de curând o serie de imagini cu drona pe acest lot, la Pasajul rutier de la Şoimuş, la legătura cu autostrada Deva – Orăştie. Acestea arată realizarea a mare parte din stâlpii de susţinere a autostrăzii, acolo unde se va lega de tronsonul de la Deva spre Orăştie, dar şi faptul că mai este destul de mult de lucru la acest nod. De asemenea, se vede o coadă imensă la coborârea de pe autostrada deja deschisă circulaţiei, la Şoimuş traficul coboară de pe drumul rapid şi intră pe actualul drum naţional pentru a continua spre Timişoara, ceea ce îngreunează vizibil circulaţia.
Imagini: DRDP Timisoara
Citiți principiile noastre de moderare aici!