Lotul 4 din autostrada Lugoj – Deva a obţinut cel mai mare progres fizic în ultima perioadă. Despre lotul 2 nu se va mai vorbi prea curând pentru că porţiunea rămasă nerealizată, cea cu tuneluri, urmează să fie scoasă din nou la licitaţie, separat de actualul contract.
Conform raportărilor celor de la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, pe lotul 4 progresul fizic a ajuns la 60,84 la sută, faţă de 55,5 la sută la precedenta raportare. În ceea ce priveşte lotul 3, aici lucrările au ajuns la 74,5% în august după ce au fost reevaluate, scăzând de la 80%, cât se raportase deja în iulie. Între timp a apărut în proiect şi nodul de la Holdea, care nu era prevăzut iniţial. Vestea bună este că acest nou nou prinde tot mai mult contur, în ciuda întârzierilor legate de incompetenţa unor funcţionari din CNAIR, care nu s-au ocupat cum trebuie de problemele birocratice, mai precis de expropierea unor suprafeţe de teren din zonă.
La nodul de la Holdea este în curs de realizare podul care va susţine drumul naţional din zonă, care va fi relocat şi care va supratraversa autostrada. Se lucrează la tablierul acestuia, dar şi la terasamentele din zonă. Conform informaţiilor celor de Pro Infrastructură, se pare că între constructor şi CNAIR ar exista anumite dispute contractuale, mai precis semnarea unui act adiţional pentru noile construcţii, care ar putea duce la întârzierea lucrărilor. În septembrie, progresul fizic al lucrărilor a ajuns pe lotul 3 la 77,25%, aici fiind inclusă si apariţia noului nod rutier, faţă de 74,5% în august.
Citiți principiile noastre de moderare aici!