Primele straturi de pământ vegetal pentru înierbarea liniei de tramvai au fost așternute pe Calea Bogdăneștilor, unde șantierul ar urma să fie închis până la finalul acestui an.
În aprilie, constructorul a montat primul tronson de linie de tramvai, lucrând în paralel la finalizarea trotuarelor, carosabilului, pistelor pentru biciclete și drumurilor laterale.
Video: cititor Tion
Vă reamintim, pe Calea Bogdăneștilor, montarea liniei de tramvai venind dinspre Cetății a început în ianuarie 2023. Aici s-au înlocuit cca. 5 km de conducte de apă și aproximativ 4 km de conducte de canalizare, a fost realizată canalizația pentru rețeaua electrică pentru rezidenți și iluminat public și au fost montați stâlpi de iluminat cu consum redus.
Contractul de proiectare și execuție pentru reabilitarea liniei de tramvai și a carosabilului de pe Calea Bogdăneștilor a fost semnat în iunie 2020 cu Asocierea Sylc Con Trans – Longhersin – Matrix Computers – Lile Service General Construction – Optotel Com – Electric Rail Project – Instal Group – Cons Electrificarea Instal – Madi FHVAC – Swarco Traffic România. În primăvara anului 2021 a început efectiv șantierul.
Lucrările de pe Bogdăneștilor costă 149 de milioane de lei, dintre care 90 de milioane reprezintă o cofinanțare cu fonduri europene, iar 59 de milioane de lei sunt asigurați prin Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare (BERD).
În primăvara anului trecut, reprezentanții municipalității anunțau că lucrările pe Calea Bogdăneștilor au atins pragul de 50%. După organizarea de șantier, a fost demontată linia de tramvai și traversele de beton. Au fost demontați și stâlpii de susținere de la linia de contact pentru tramvai. Tot la acel moment, pe anumite tronsoane s-a lucrat la rețeaua de apă, la branșamente, la rețeaua de canalizare, la cea electrică și la cea de gaz. Până în aprilie 2023, două treimi din lucrări erau finalizate.
Imaginile video ne-au fost transmise de către un cititor Tion, căruia îi mulțumim pe această cale. Dacă și tu ai surprins imagini care pot deveni o știre, le poți trimite pe pagina noastră de Facebook sau pe adresa redactie@tion.ro.
Pe aceeași temă:
FOTO. A început montarea liniei de tramvai pe Calea Bogdăneștilor. Șantierul va fi gata anul acesta
Trimite articolul
XNe-am dat d_reacu! Pai la noi nu iniebarea e o problema, ci … des-ierbarea, ca sa zic asa. 🤣🤣🤣
-
😂🤣😂 ps:inierbarea e buna daca vrei tramvai cu cai. zic ca eu vreau, de ce nu? cu sase cai. sau doi cai frumosi. asta e nivelul administratiei usere, vrajeli “participative”.
ce nu vreau insa e sa vina un idi sa aleaga el culori la tramvaie si autobuze fara sa intrebe pe nimeni. oare si casa si-a vopsit-o galben negru? asa i-as alege eu niste culori… pe baza de mult maro. da’ sa fie culori naturale, eco.-
Stai asa, ca poate trebuie sa vopsim si caii de la tramvaiul tau – pentru vizibilitate, bineinteles
-
🤣😂🤣😂 Si neaparat in 2 culori, da’ nu-mi dau seama daca planul de separare intre cele 2 culori sa fie transversal, frontal sau sagital.
-
Cu dungi? Ce zici?
-
😂🤣😂E bine si cu dungi da’ nu cred ca mai merge cu vopsea perlata sau metalizata, ca iasă prea “incarcata” imaginea. orizontale sau vericale?😜
-
-
-
Dar tramvaiul ăla unde va merge??? La Solventul e liniște…. Pe gării se mai întâmplă ceva??
înier ce, bai? In loc sa c.u.r.e.t.e. linia, o afunda si mai tare, atunci?
Au inceput sa puna bordurile si se pare ca vor fi doua benzi foarte inguste…
Nu stiu cum au ofst proiectate dar greu incap un autobuz si un camion in paralel.
Poate se mai uita cineva pe planuri si mai verifica si in teren!
-
Au cu cine, văd că Românul nu zice nimic și merg înainte!Peste tot în lume se lărgesc șoselele, la noi se îngustează.1 metru latime in plus la câțiva kilometri se aduna. Cine face receptia???
Probabil că mai câștigă cineva câteva sute de mii de euro! Gazon între linii, apoi întreținere, vin banii lunar fara sa faci mare lucru. Asa se duc banii noștri la niste parveniți care nu au făcut nimic ceva notabil în viața lor!