Acum se realizează lucrări la podul peste Mureș, urmând ca în termen de 20 de zile acestea să se încheie, în condiții meteo favorabile. După terminarea acestor lucrări și analizarea raportului final CNAIR va lua o decizie „privind finalizarea lucrărilor rămase de executat, în regie proprie sau prin contractarea lor”. Oficialii CNAIR nu menționează însă nimic despre un termen în care „lotul muzeu” ar putea fi dat în circulație.
În luna august a acestui an, lotul 3 Lugoj-Deva (Ilia – Holdea) trebuia dat în trafic, „la pachet” cu lotul 4. Tronsonul de autostradă de la Ilia la Deva (lot 4) a fost dat în trafic, în luna august, după recepție, lotul 3 (de la Ilia la Holdea) nefiind dat în trafic și nerecepționat deoarece reprezentanții CNAIR și ai Ministerului Transporturilor, prin vocea fostului ministru Răzvan Cuc (care în aceste momente este audiat ca martor într-un dosar la DNA Timișoara), au spus că au descoperit neconformități – de la fisuri în asfalt până la „lipsă capace canal” și altele.
CNAIR transmite că au început lucrările de înlocuire a unor parapete pe acest lot, la podul peste Mureș. A fost emis ordinul de începere a lucrărilor și s-a predat amplasamentul constructorului, lucrările fiind în plină desfășurare. Termenul contractual de finalizare a lucrărilor este de 20 de zile în condiții meteo favorabile.
„Au început lucrările de repoziționare/înlocuire a aparatelor de reazem la Podul peste râul Mureș! În raportul preliminar al Expertizei tehnice a lucrărilor de artă de la Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva, întocmit de către IPTANA, s-a constatat o funcționare defectuoasă a aparatelor de reazem de la Podul peste râul Mureș acestea fiind ieșite în afara marginii plăcii metalice, către râu. Astfel, CNAIR SA a semnat contractul «Repoziționare/înlocuire aparate de reazem la Pod pe Autostrada Lugoj – Deva, Lot 3, km 69+105, peste râul Mureș» cu Societatea TKT TEHNOLOGII ȘI TENSIONĂRI ÎN CONSTRUCȚII SRL, valoarea contractului fiind de 280.000,00 lei fără TVA”, transmit cei de la CNAIR.
În data de 9 decembrie 2019 a fost transmis Raportul final de Realizare Expertiză Tehnică a lucrărilor de drum proiectate și executat. În prezent, CNAIR analizează raportul final al Expertizei tehnice a lucrărilor de drum și așteaptă raportul final al expertizei tehnice a lucrărilor de artă.
„În funcție de concluziile și recomandările rapoartelor finale ale expertizelor, CNAIR va lua o decizie privind finalizarea lucrărilor rămase de executat, în regie proprie sau prin contractarea lor”, transmit cei de la CNAIR.
Pe lotul 3 a lucrat asocierea C Teloxim Con SRL – COMSA SA – Aldesa Construcciones SA – Arcadis Eurometudes SA, lucrările fiind contractate la o valoare de 579,92 milioane de lei fără TVA, din care 492,93 milioane lei Fonduri de Coeziune, iar diferența a venit din fonduri de la guvern.
Trimite articolul
XPe Timisoara-Arad nici acum nu sunt montate telefoanele pt S.O.S.Acolo de ce s-a semnat receptia lucrarii si aici nu se poate ?
Nu inteleg de ce “repozitionarea/inlocuirea aparatelor de reazem la pod” este de aproape jumatate din valoarea intregului lot. Este atat de complicat cu aparatele de reazem sau este o greseala in articol?