Prin proiectul „Repararea infrastructurii de navigație a Canalului Bega” se reabilitează nodurile hidrotehnice de la Sânmihaiu Român, Srpski Itebej, Klek, pentru a asigura circulația pe Bega prin deschiderea unui punct de trecere a frontierei naval și pietonal. Au fost deja achiziționate unele echipamente. Proiectul finanțat cu fonduri europene are o valoare totală de 13.850.687,41 euro și se va finaliza în 2 august 2021. Bega are 114,5 kilometri navigabili – 44,5 kilometri sunt pe teritoriul României, iar 70 de kilometri pe teritoriul Serbiei.
Se fac studii și lucrări pentru ca pe Bega să poată circula și navele cu încărcături, ceea ce înseamnă o adâncime de minim 2,5 metri. Pe Bega se va realiza o hartă electronică de navigație și va fi nivelată adâncimea canalului, din Timișoara până la granița cu Serbia.
„Pentru a ajunge la o navigație performantă trebuie să intrăm în clasa a IV-a, ceea ce înseamnă o adâncime de minim 2,5 metri pentru a circula navele cu încărcături. Am terminat un studiu pe Timișoara, urmează ca în câteva zile să fie gata și harta de navigație. Acest studiu ne dă toate datele în vederea dragării pentru a ajunge în clasa IV de navigație. Suntem în pregătire cu studiul de fezabilitate pentru a se putea draga și a se putea circula în cele mai bune condiții. Am avut discuții cu primăriile, și cu Primăria Timișoara, care e interesată să facă un port în Timișoara. Am avut discuții cu primarii de pe traseu. Pe mine mă interesează să găsim locațiile cele mai apropiate de căi ferate, drumuri naționale, pentru a se putea face debarcadere și porturi”, a spus Gheorghe Tătar, director Administrația Canal Navigabil Bega.
S-a încheiat și depunerea ofertelor la licitația pentru reabilitarea complexului de construcții și a pichetului de exploatare și pentru amenajarea peisagistică a insulei de la Sânmihaiu Român, lucrare unde s-a înscris o singură firmă, a cărei ofertă este acum în evaluare. Continuă lucrările și la nodul din Sânmihaiu Român. Aici au fost realizate lucrările în proporție de 30-40 la sută din proiect, iar termenul de finalizare este august 2021. Se lucrează la stăvilar, care, cel mai probabil, va fi finalizat la începutul anului viitor, urmând apoi să se lucreze și la ecluză.
„Au venit încă din octombrie cele două barje și dragă multifuncțională, zilele viitoare vor veni și stavilele de la barajul stăvilar. S-a lucrat la pereți în aval și amonte, deci lucrările sunt în grafic”, a spus Mihaela Jurculet, manager de proiect.
Trimite articolul
XIn Soarelui, sa aiba si Robete portul lui. Port cu debarcader si cabinet de coafura.
Asa cum scrie in arrticol, pentru canal navigabil de minim 2,5 m adancime, pentru transport de marfuri si persoane este un nonsens!
Da ce vapoare vor circula pe Bega? De va trebuie apa de 2,5 m. adancoime.
Ca daca pui conservele lu Robu, alea au nevoie de 0,5 metrii .
Deci puneti acolo vase fluviale? Si alea au nevoie de 1,5 metrii. deci ceva si mai mare! Si dupa aia cautati ce sa transportati, nu?
Fiind canal nu ai voie cu v mai mare de 7-8 km/h, ca distrugi malurile
Deci faci drumul cu vaporul astia 115 km in 15-20 ore. Deci pentru persoane este prea mult.
Pentru marfuri? Deci 15 ore Plus timpii de descarcare plus incarcare pe camion, la inceput si sfarsit, deci port cu macara si dana? Deci ajjungi cu TIR-ul de 4 ori mai repede. Plus ca va trebuie punct de vama pe canal, Alta cheltuiala.
Plus desigur o Administratie a canalului cu 5 directori si 10 secretare si 1 muncitor.
Cunoastem deja! Sa nu zic de intretinerea canalului dupa inaugurare!
Timisoara, Port la Marea Neagra!
A mai avut unulganduri marete cu canale si cladiri pana la cer si a mierlit-o
Ce proiecte grozave și noi nu avem nici cel puțin o centură nenorocită vai de capul nostru!!!!!
Ok, centura când?
superb. contrabanda de tigari like never before 😀
Incercati sa ne dezvoltam catre civilizatie nu catre Serbia sau mai bine spus Sud.Realizati o centura pentru acest oras,realizati o coborire(macar una),de pe autostrada ca suntem vai de noi,mai lasa Robule ideile tale neproductive.Cum Aradul,Oradea,Brasovul Sibiul au reusit sa realizeze o infrastrucura rezonabil pentru locuitori si noi cu Pib-ul Ok si cu pecetea de de Fruncea Tarii nu facem nimic….dar nimc.Ce vedeti in presa ca s-a realizat este un procent infim fata de ceea ce trebuia sa se faca.