Contractul pentru proiectarea și lucrările aferente secțiunii Margina – Holdea a fost semnat în octombrie 2022, iar ordinul de începere a fost emis în decembrie. Asocierea S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SA & PE CONSTRUCT S.R.L. – EURO-ASFALT d.o.o. ar fi avut termen până în noiembrie 2023 să finalizeze partea de proiectare. Aceasta, însă, a mers mai rapid și deja pot începe lucrările.
„Pe «lotul cu tuneluri» (Margina – Holdea) de pe autostrada A1 Lugoj – Deva, lotul 2, se lucrează la decopertarea terenului și la drenarea apelor din zonă, urmând ca antreprenorul să aducă și alte utilaje pentru a efectua restul lucrărilor pregătitoare. Până acum s-a decopertat până la km 51 al proiectului, mai precis până înainte de intrarea în primul tunel care se va construi pe acest sector. Lungimea celor două tuneluri din proiect va fi de aproximativ 2,13 km”, transmit marți, 25 iulie, reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Timișoara.
Contract de 1,8 miliarde de lei
Contractul cu asocierea care realizează lucrările a fost semnat în octombrie 2022. Pe lângă secțiunea E, cea cu tuneluri, acesta prevedea și finalizarea secțiunii D, de aproximativ patru kilometri. Valoarea contractului este 1,8 miliarde de lei, adică puțin peste 370 de milioane de euro, fără TVA. Contractul se întinde pe 165 de luni: 11 luni pentru proiectare, 34 de luni pentru execuție și 120 de luni de garanție a lucrărilor. Cum ordinul de începere a fost dat în decembrie, lucrările ar trebui să fie gata în a doua parte a anului 2026.
Conform condițiilor din Acordul de mediu a fost prevăzută realizarea a două tuneluri în cadrul Secțiunii E în contextul evitării problemelor de stabilitate și a impactului negativ cu implicații majore asupra mediului. Lungimea celor două tuneluri va fi de aproximativ 2,13 kilometri. Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platforma de 11,25 metri. Antreprenorul va mai trebui să realizeze în cadrul contractului și opt lucrări de artă, printre care un viaduct în lungime de 1.076 metri, de o complexitate tehnică ridicată.
Ministrul Sorin Grindeanu era încrezător, încă de la semnarea contractului, că acestea vor fi finalizate înainte de termen. Acesta și-a întărit prognoza și alte rânduri, de exemplu în declarațiile publice oferite în februarie și la începutul lui iulie.
„UMB este o companie extrem de serioasă, care a terminat lucrările în termenii contractului, uneori chiar înainte de termen. E un lucru bun că o companie românească se ridică la un asemenea nivel și ștacheta pe care o ridică UMB îi obligă pe ceilalți să își îndrepte activitatea”, declara, în octombrie, Sorin Grindeanu.
Trimite articolul
XCred ca se va reunii terminarea lucrării în avans, mai mult prin folosirea unei găuri de viermi, procedeu deocamdată teoretic se va reusii darea în circulație în trecut (cindva între 2015-2019)
-
Pastilele…