Potrivit reprezentanților Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Timișoara, la începutul lunii decembrie, pe șantierul drumului de legătură A1 – DN 69 Timișoara – Arad, stadiul de execuție este de aproximativ 20,2%.
În noiembrie, antreprenorul Todini Costruzioni S.p.A a finalizat lucrările în vederea descărcării de sarcină arheologică, a executat lucrări la viitoarele pasaje și podețe, precum și aprovizionare cu armături, balast și piatră spartă. Din cauza condițiilor meteo nefavorabile, nu a realizat lucrări la terasamente.
Pentru începerea lucrărilor pe șantier s-a dat undă verde în luna martie a anului trecut. La începutul lunii iulie, în 2021, ministrul Transporturilor de la acea vreme anunța că a fost emisă autorizația de construire, iar din toamnă au început și lucrările pe șantier. Acestea ar trebui să fie gata într-un an și șase luni.
Viitorul drum de legătură între autostradă și Sânandrei va avea zece kilometri și va începe cu 300 de metri înaintea intersecției existente deja între drumul Timișoara – Arad și cel ce duce spre localitatea Sânandrei. De aici se va face un nod rutier spre A1. Viteza maximă de circulație pe acest drum de legătură va fi de 100 km/oră. Drumul va avea două poduri noi, șase pasaje și trei noduri rutiere.
Licitația pentru proiectarea și execuția drumului de legătură Autostrada A1 Arad-Timișoara – DN69 a avut un singur ofertant, contractul fiind semnat cu Todini Costruzioni Generali S.p.A., la valoarea de lucrarea cu 222,5 milioane de lei cu tot cu TVA. Banii vin prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020 în proporție de 85%, iar restul de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Drumul va avea șapte ani garanție.
Vă reamintim, vizavi de șantier au existat nemulțumiri venite atât din partea Consiliului Județean Timiș, cât și a ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu. În plus, CNAIR l-a punctat negativ de două ori, la interval de 90 de zile, pe constructor, pentru situația lucrărilor.
Pe aceeași temă:
FOTO. Stadiul lucrărilor la drumul de legătură dintre A1 și DN 69 Timișoara – Arad, sub 20%
Trimite articolul
X”Încet” e un compliment…
Atunci ce sa mai vorbim de centura sud.
5 ani după ce termina Strabag la Oradea termina și astia. Contractele astea ciudate cu firme de 3 parale făcute de CNAIR nu le verifica nimeni ?! DNA , de exemplu ? (am uitat, DNA se ocupa de cei 2500 euro , paguba dr. Musta)
dar despre centura timisoara , mai exact pasajul calea lugijului , nimic?
ceva despre lucrarile ce trebuiau”finalizate ” la sfarsitul lui noiembrie 2022, nimic?