Aradul beneficiază de o gară feroviară renovată, care oferă pentru călători condiții mult mai bune, pasarele peste liniile de cale ferată, o clădire a gării cu un alt aer. Orașul de pe Mureș a beneficiat de această facilitate pentru că a fost parte din contractul legat de modernizarea căii ferate de pe coridorul 4 pan-european. Acesta a fost modernizat între Curtici și Arad, iar proiectul a inclus și clădirea și peroanele gării arădene.
La Timișoara, Regionala CFR a reușit, prin efort propriu, să renoveze o bună parte din spațiile publice ale Gării de Nord Timișoara: acestea au fost igienizate și aduse la un stadiu decent, în condiții mult superioare față de mizeria din anii trecuți. Clădirea s-a făcut deocamdată remarcată prin oferirea spațiilor pentru două proiecte legate de Capitala Culturală Europeană 2021. Investițiile pentru reabilitarea completă a clădirii mai au un pic de așteptat, reabilitarea fiind legată tot de celebrul coridor european feroviar. Porțiunea de cale ferată dintre Arad și Caransebeș, via Timișoara, va intra, la rândul ei, în reabilitare. Proiectul, finanțat din bani europeni, va include și reabilitarea peroanelor din gara timișoreană.
Licitația legată de acest proiect este așteptată în cursul anului viitor, am aflat de la Alexandru Simu, directorul Regionalei CFR Timișoara. Eforturile legate de gară nu vor stagna până atunci, la inițiativa regionalei și cu sprijin de la București continuă activitatea de renovare la clădirea principală. Oamenii vor beneficia de un confort sporit, ne asigură reprezentantul Regionalei.
Citiți principiile noastre de moderare aici!