Lucrările de pe Centura Sud Timișoara vor fi oprite în această săptămână pentru a fi reluate în a doua săptămână din ianuarie. Asocierea SA & PE CONSTRUCT SRL (lider de asociere) – SPEDITION UMB – TEHNOSTRADE SRL, cea care s-a angajat să finalizeze șantierul, a terminat lucrările pe care le desfășura în zona de sud a țării, astfel că va crește mobilizarea și în vestul țării.
„Pentru șantierul centurii de ocolire Timișoara Sud aceasta este ultima săptămână de activitate din 2023. Conform reprezentanților antreprenorului, activitatea pe șantier se va relua începând cu 8 ianuarie 2024. Până la finalizarea contractului, în iulie 2024, antreprenorul s-a angajat să aibă o mobilizare mai mare și activitate mai intensă, în condițiile în care a finalizat alte proiecte de infrastructură pe care le avea în lucru în zona de sud a țării.
Activitatea la terasamente depinde de condițiile meteo pe care le vom avea în lunile de iarnă. De altfel, în ultima lună, s-au executat doar lucrări la structuri (pasajele și podurile de pe traseu), lucrările la terasamente nefiind posibile din cauza condițiilor meteorologice. Au continuat lucrările de relocare a liniei de înaltă tensiune din zona localității Moșnița Nouă și aprovizionarea depozitelor cu materialele necesare pentru șantier”, transmit reprezentanții DRDP Timișoara.
Lucrările au decurs bine de când s-a schimbat executantul
Vă amintim, contractul de aproape 80 de milioane de euro pentru finalizarea lucrărilor de pe Varianta Ocolitoare Timișoara Sud a fost semnat pe 27 iunie cu asocierea SA & PE CONSTRUCT SRL (lider) – SPEDITION UMB – TEHNOSTRADE SRL. Aceasta a preluat un șantier cu progres fizic al lucrărilor de 58,26%. Inițial, firma italiană Tirrena Scavi trebuia să finalizeze lucrările încă din decembrie 2021, însă nu a respectat nici acest termen și nici măcar pe al doilea, decembrie 2022. Astfel, contractul a fost reziliat la finalul anului trecut.
La finalul lunii octombrie, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, spunea că lucrările decurg conform graficului, singura problemă, la acel moment, fiind una birocratică.
„Lucrurile se desfășoară conform graficului, nu avem niciun fel de emoții că (la – n.r.) jumătatea anului viitor – cred că e termenul – va fi finalizată această investiție. Cu o singură condiție! Vă aduceți aminte că, în urmă cu un an, DRDP-ul (Direcția Regională de Drumuri și Poduri Timiș, subordonată CNAIR – n.r.), CNAIR-ul a semnat un protocol cu Primăria Municipiului Timișoara prin care trebuia să facem un anumit schimb de terenuri pe Drumul Boilor: ei să facă relocări de utilități, să se întâmple toate acele lucruri. Să știți că noi am făcut partea noastră. A trecut un an. Domnii de la primărie nu au făcut nimic!”, spunea, pe 28 octombrie, Grindeanu.
Trimite articolul
XSunt in grafic pe naiba. Au facut in 6 luni cam 7%. Cine crede ca vor termina pana in iulie restul de 40% e pe pastile.
Sau e politician.
Oricum, nu cred ca vom circula pe centura asta nici anul viitor.
Ce blestem o fi pe Timisoara…. si cu ministru transporturilor de aici tot oropsiti suntem
-
Blestemul este faptul ca facem niste contracte de te doare mintea….fara nici o penalitate…normal ca se baga toti cizmarii sa faca drumuri
Centura tot cu o banda pe sens i timp ce Oradea are doua.
Deh, Tiimisoara o fi in zona de munte, unde trebuia sapat in granit, nu e loc dom’le de patru benzi, nu e loc …
FOAETE SLAB UMRARESCU ARE ACTIVITEA MAI SLABA CA ITALIENENII FOASRTE FOARTE INCET SE MISCA !