Direcția de Drumuri și Poduri Timișoara a preluat ideea entuziaștilor de pe forumurile de specialitate din domeniul infrastructurii și a apelat la drone pentru vizualizarea stadiului lucrărilor la autostrăzi. Astfel, de curând au fost pozate din aer lucrările de pe lotul 3 al autostrăzii Lugoj – Deva. Vizate au fost podul Mureș, între comunele Dobra și Gurasada, dar și nodul rutier de la Ilia, la intersecția cu DN 7.
În ceea ce privește podul de pe Mureș, una dintre cele mai importante lucrări de pe acest lot, este în cea mai mare parte finalizat, cele două capete ale podului putând fi legate de restul autostrăzii. Și nodul rutier din zona Ilia pare în mare parte realizat, sunt amenajate sensurile giratorii și bretelele de acces spre și dinspre autostradă.
Progresul fizic pe acest lot este de aproximativ 80 de procente, din păcate legătura cu celelalte două loturi nu se va realiza prea curând. La conexiunea cu lotul 2 „lipsesc” aproximativ zece kilometri din acesta, este vorba de porțiunea cu tuneluri – ecoducte, acolo unde la finalul săptămânii trecute ministrul Răzvan Cuc a reziliat parțial contractul pentru un tronson care oricum nu ar fi fost construit acum. La legătura dintre aceste loturi trebuie realizat și un nou nod rutier, la Holdea, dar și acolo sunt probleme, statul a reușit performanța să greșească numărul unei parcele care trebuia expropriată, terenul fiind „mutat” din cauza acestei greșeli cu câțiva kilometri.
În ceea ce privește lotul 4, aici progresul fizic este mult mai mic decât pe lotul 3, deci nu se va circula prea curând. Pe lotul 4 au fost numeroase probleme, e acea peșteră cu lilieci. Lucrările au fost oprite din cauza lipsei de autorizație de construcție și au fost încurcate de o haldă de steril.
Lungimea totală a lotului 3 este de 22,139 km. Contractul de execuție a fost semnat în mai 2013, iar valoarea licitată a lucrărilor a fost de 579 milioane de lei. Finalizarea acestui lot ar fi trebuit să aibă loc în mai 2016.
Citiți principiile noastre de moderare aici!