„Lucrările de pe Calea Stan Vidrighin sunt realizate în proporție de peste 75%”, anunță Primăria Timișoara. În prezent, constructorul se concentrează pe modernizarea completă a intersecției cu Strada 1 Decembrie 1918, o „lucrare extrem de amplă”. Mai exact, intervenția din această intersecție include, printre altele, refacerea drumurilor, a terasamentelor și liniilor de rulare pentru tramvai, execuția liniei aeriene de contact, refacerea rețelelor de utilități și a iluminatului public, toate acestea fiind „în fază avansată de execuție”.
„În perioada care urmează, lucrările vizează refacerea terasamentelor, a suprastructurii drumului, liniilor de tramvai, trotuarelor, căilor de acces și pistelor de biciclete. Se lucrează și la sistemul de energoalimentare, dar și cel cel de irigații. În primăvară, sunt prevăzute lucrări de plantare și amenajare de spații verzi”, precizează reprezentanții primăriei.
Despre lucrări
Pe bulevardul din sud-estul orașului lucrează cunoscuta firmă PORR Construct, împreună cu altele opt: Porr Bau GmbH – CSV Infratech SRL – Swarco Traffic România – Vimato – Wiebe România – Electroechipament Industrial SRL – Sane – Longhersin. Contractul pentru proiectare și execuție a fost semnat în martie 2021, cu un termen de 36 de luni. Lucrările propriu-zise au început în aprilie 2022, iar la începutul lunii noiembrie 2023 era anunțat faptul că acestea vor intra în ultima etapă.
În decembrie, primăria reușise să obțină o finanțare europeană, după ce a semnat cu Agenția pentru Dezvoltare Regională (ADRD) Vest un contract de finanțare prin noul Programul Regional Vest 2021 – 2027. Astfel, din valoarea totală de 101,2 milioane de lei a proiectului, 67,5 milioane de lei vor fi acoperiți de această finanțare. Odată cu semnarea contractului de finanțare, a fost dat și un nou termen pentru finalizarea lucrărilor: 31 decembrie 2024.
„La finalizarea proiectului, pe bd. Stan Vidrighin vom avea 2.860,61 mp spații verzi noi, 9.827,39 mp spații verzi modernizate, alei pietonale și trotuare modernizate pe o suprafață de 7.486 mp și 992 arbori plantați în aliniament stradal. Bulevardul va reprezenta un culoar de mobilitate durabilă nou creat în lungime de 3,39 km (piste ciclabile unidirecționale) și amplasarea a 4 stații de andocare de tip bike-sharing. Calea de rulare a tramvaielor va fi refăcută pe o lungime de 3,62 km (linie cale simplă), iar trama stradală va fi modernizată, oferind un nivel sporit de confort și siguranță”, amintesc reprezentanții primăriei.
Ultimul update în legătură cu Calea Stan Vidrighin a fost dat de primarul Dominic Fritz la finalul lunii ianuarie, când au și început lucrările la intersecția la care se lucrează și acum. Atunci, edilul-șef promitea că din martie va începe și montarea noii linii de tramvai.
Pe aceeași temă:
7 luni de restricții rutiere din 11 aprilie. Încep lucrările pe Calea Stan Vidrighin
Trimite articolul
XDupa ce am stat, aproape tot mandatul lui Frizi cu bulevardul bombardat, brusc…inainte de alegeri s-a amplificat munca pe toate santierele 😂😂
-
Nu cred ca locuiesti in zona. In mod evident nu s-a “stat”, s-a lucrat zilnic.
-
Locuiesc in zona… s-a lucrat zilnic unde Domnule ? Ca pe Stan Vidrighin, trec de n ori si de cele mai multe ori nu era absolut nimeni !!! Despre ce vorbiti ?
-
tu de obicei crezi ce vezi sau ce ti se spune? poate ca nu vezi bine😂🤣😂🤣😂🤣😂🤪🤪🤪
-
-
lol
-
Sunt acolo în toate zilele lucrătoare și afirm că s-a lucrat extrem de rar și cu foarte puține forțe – de regulă s-a lucrat ceva mai mult decât nimic. Cu o mobilizare adecvată lucrările ar fi trebuit să fie finalizate la sfârșitul anului în care au început. Aceeași situație am observat-o și pe Cetății.
-
glumet esti
-
deci mai dureaza vreo 8 luni santierul … nasol… dezastru a facut Fritz in Timisoara.
-
Hai ca te votam pe tine ca primar, daca ai momite sa candidezi.
S a lucrat și se lucreaza, dar au fost perioade lungi de acalmie.
se construieste in timisoara in ritmul melcului turbt, dar e ok, noi cetatenii induram in continuare incompetenta si bataia de joc a primariei, consiliului si a firmelor de constructii. in acelasi ritm se lucra si pe vremea lui robu, cui i se pare normal ca o lucrare sa dureze atat de mult timp isi merita soarta trista
-
“noi cetatenii induram in continuare” – de unde atata dramatism? Nu vrei sa explici putin si pentru ce esti atat de indurerata in fiecare zi? 🙁
Nu înțeleg de ce voi, toți ăștia care comentați că nu s-a muncit nimic prin Tm în 4 ani, nu vă întâlniți și nu vă faceți o firmă de construcții?
Vă plângeți toți pe net că “nu se face nimic, nu se muncește”, păi atunci mergeți voi și obțineți contracte și reconstruiți toate drumurile din oraș într-un an.
Abia aștept să vă văd cu câtă pasiune o să munciți 24/24 ca să schimbați cu adevărat ceva în oraș așa cum vă plângeți că nu se întâmplă în momentul actual.
-
E surprinzator ca mai exista mesteri, sincer sa fiu. Daca incerci sa gasesti pe cineva pentru o renovare de apartament/casa, ti se dau termene de disponibilitate de la 3 luni in sus, de preturi nu mai vorbesc. Iar ca si calitate, lasa mult de dorit.
-
Sa nu mai spun de toate Batania si straziile adiacente ei 😭
Sa luam exemplu orasul Resita, care intr-un an a finalizat aproape jumate de oras!!! Useristii…o gluma proasta pt toata tara!
ce convenabil, gata inainte de alegeri…welcome to fritisoara
Sunt la 75% , termen de finalizare e 31 dec 2024, care e de fapt problema ? Si pe Cetății au terminat la timp( cu tot stilpul pus greșit) așa ca, mai calmați-vă tovarăși …
-
Cetatii nu a fost terminat la timp, termenul a fost septembrie 2023, si a avut o amanare.
-
Sa nu fim carcotasi. Cetatii nu a fost terminata in septembrie cu intentie, pentru a avea timp sa finalizeze dosarul de decontare prin ADR, Programul Regional vest. Daca era oficial terminat 100%, nu ar mai fi putut cere aceasta finantare europeana.
-