Deşi din acest an ar fi trebuit să fie deschisă circulaţiei autostrada Lugoj – Deva, deocamdată se poate circula doar pe primul lot, de la Lugoj la Traian Vuia. O grămadă de probleme birocratice şi administrative, certuri între constructori şi Compania de Drumuri, apariţia ecoductelor, a diverselor zone de protecţie a animalelor, toate acestea au dat peste cap planurile. Dacă se ştia că autostrada trebuia deschisă în mai 2016, acum ştim că vor fi greu de inaugurat şi porţiunile din loturile în lucru, aşa cum se dorea în ultima perioadă. În ceea ce priveşte lotul 2, acesta ar trebui să fie disponibil pe distanţa dintre Traian Vuia şi Margina.
Filmările aeriene realizate de Asociaţia Pro Infrastructura arată că lotul 2 este destul de înaintat în ceea ce priveşte lucrările, dar este clar că mai e mult de prestat aici. Probleme sunt şi cu autorizaţiile pe acest lot, este vorba despre porţiuni de teren expropiate suplimentar.
Situaţia nu este deloc bună nici pe lotul 3, aici trebuie realizat nodul rutier de la Holdea, lipsind, de asemenea o serie de acorduri. În ceea ce priveşte lotul 4, aici se aşteaptă în continuare un acord de mediu, deci şi autorizaţia de construcţie pe mai multe porţiuni, chiar dacă vorbim de o perioadă de trei ani trecută deja de la demararea lucrărilor, conform celor de la Pro Infrastructura. Afectaţi sunt 11 kilometri din cei 22 ai lotului.
Pentru lotul 2 din Lugoj – Deva, semnarea contractului de execuţie a avut loc în decembrie 2013, iar ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în ianuarie 2014. Finalizarea lucrărilor era programată în iulie 2016, dar a fost amânată, după ce a fost impusă realizarea celebrelor ecoducte. Valoarea ofertată a lucrărilor a fost de 423 de milioane de lei. Contractul de execuţie pe lotul 3 a fost semnat în mai 2013, iar valoarea licitată a lucrărilor a fost de 579 milioane de lei. Finalizarea acestui lot ar fi trebuit să aibă loc în mai 2016. Lucrările la tronsonul patru sunt începute din 2013 şi ar fi trebuit finalizate în luna mai a anului în curs. Valoarea lucrărilor la acest tronson este de 420 de milioane de lei.
Video: Asociația Pro Infrastructura
Articole pe aceeași temă:
Primii 15 kilometri din lotul 2 al autostrazii Lugoj – Deva ar putea fi finalizati in acest an
Constructorul lotului trei al autostrazii Lugoj – Deva, presat sa urgenteze lucrarile
Vizita sefului CNADNR pe Lugoj – Deva: in continuare sunt probleme cu constructorii
Scandalul continua pentru lotul 2 al Autostrazii Lugoj-Deva. Constructorul vrea sa ceara daune
Citiți principiile noastre de moderare aici!