„Avem în lucru drumurile judeţene plus podul de la Albina, cinci drumuri şi cele zece lucrări care sunt noi – zece drumuri judeţene care au fost licitate şi probabil după Paşti se va definitiva încheierea contractelor şi vom derula începerea acestor investiţii, care nu vor fi neapărat închise sau realizate în acest an”, spune preşedintele CJ Timiş, Titu Bojin.
În ceea ce priveşte drumul spre Moşniţa, mai exact lărgirea sa la patru benzi, investiția se va face după modelul Giroc, fără mijloace de transport în comun.
„Cel de la Moşniţa vrem să-l facem ca şi cel de la Giroc, să-l deschidem pe patru benzi. Am întârziat cu el pentru că a fost o încercare de colaborare cu Primăria Timişoara care a eşuat, în vederea prelungirii tramvaiului. Dar se va extinde la patru benzi. Eu sper ca până la sfârşitul anului ele să fie licitate şi să poată fi demarate lucrările, chiar cu sume mai mici”, mai precizează Bojin.
Proiectul privind extinderea liniei de tramvai de la Timișoara la Moșnița Nouă datează încă din timpul administrației Ciuhandu, fiind intens dezbătut.
Reprezentanții municipalității timișorene spuneau, în toamna anului trecut, că nu au abandonat totuși ideea și că vor încerca să atragă bani europeni pe viitorul exerciţiu financiar pentru această investiție.
Primarul Nicolae Robu declara că vor continua demersurile pentru prelungirea liniei de tramvai până la limita oraşului în primă fază şi se ia în calcul extinderea transportului cu troleibuzul până la Moşniţa.
Şeful Direcţiei Tehnice a Primăriei Timișoara, Culiţă Chiş, a explicat că proiectul iniţial ar urma să fie împărţit în două care să fie depuse spre finanţare pe noile programe europene – unul vizând circulația tramvaiului pe tronsonul de pe teritoriul Timișoarei, de la AEM până la linia de cale ferată, la granița cu localitatea Moşniţa, iar altul vizând tronsonul de la linia de cale ferată până la Moşniţa Veche.
Revenind la planurile CJT, pentru drumuri judeţene sunt prevăzuţi 40.000.000 lei pe reparaţii curente şi 50.031.000 lei pe investiţii. La Direcţia pentru administrarea drumurilor şi podurilor judeţene Timiş sunt următoarele investiţii în continuare:
Reabilitare pod pe DJ.592. km. 14+392, peste râul Timiş la Albina, L=150 m – lucrări de execuţie
Modernizare DJ 694 Dumbrava – Mâtnicu Mic, km.0+000 – 8+900, L=8.9 km – lucrări de execuţie
Modernizare DJ 592D Ohaba Forgaci – Racoviţa, km.13+800 – 24+000,L=10,2 km – lucrări de execuţie
Asfaltare DJ.592B Tormac – Şipet, L=6,0 km
I.B. U DJ.609 Lugoj – Hezeriş – Valea Lungă Română, L=6,8 km
Asfaltare DJ.609 Ohaba Lungă – Ohaba Română, L-6,9 km
Investiții noi:
Sporire capacitate de circulaţie pe DJ 609D, Centură de ocolire Timişoara – Aeroport”
Asfaltare DJ.591C Săcălaz – Sânmihaiu Român, L=5,5 km.
Asfaltare DJ.595D Moşniţa Veche – Bucovăţ, L=4,0 km.
Asfaltare DJ.S88 Clopodia – Ferendia, L=5,0 km.
Asfaltare DJ.682J Zorani – Groşi – Bulza. L=7,7 km
Asfaltare DJ.595C Del a – Opatiţa – Birda. L=7,7 km
Asfaltare DJ.609G Balinţ – Nevrincea – Susani, L=7,0km.
Asfaltare DJ.692A Becicherecu Mic – Dudeştii Noi – Sânandrei, L=5,65 km.
Asfaltare DJ.595B Banloc – Partoş, L=5,7 km
Asfaltare DJ.609C Dobreşti – Ohaba Lungă, L=5,3 km
Ranforsare sistem rutier DJ.592A Otveşti – Berini, L=6,8 km.
Întreţinere şi reparaţii poduri şi podeţe:
Pod DJ.693B km.24+334 la Ciacova
Pod DJ.609B km.9+600 peste Bega la Balinţ
Pod pe DJ.609B km.8+210
Refacere pod pe DJ.595A, km. 8+495 la Ghilad
Pod pe DJ.591. km. 11 + 710 peste Bega la Sânmihaiu Român.
Articole pe aceeași temă:
Drumul Timisoara-Mosnita va fi largit la patru benzi. Nu s-a renuntat totusi la tramvai!
Citiți principiile noastre de moderare aici!