Situaţia execuţiei primei părţi din lotul 2 al autostrăzii Lugoj – Deva este una foarte bună, spune directorul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, Cătălin Homor. La acest moment se lucrează la realizarea de marcaje rutiere şi la parapeţi, deci până la finalul anului în curs nu vom mai fi nevoiţi să revenim pe vechiul drum naţional decât la nodul de la Margina, nu la Traian Vuia.
„15 km până la primul nod rutier sunt realizaţi în proporţie de 95%. Mai sunt chestiuni minore, ceva marcaje, s-a început la parapeţi. Probabilitatea este de aproape 100% să dăm în circulaţie aceşti 15 kilometri, până la finele anului”, a declarat Homor, conform Economica.net.
Din păcate, stadiul general de finalizare a lucrărilor la acest lot este destul de scăzut, este vorba de mai puţin de 50%, la finalul lunii august. Aceasta şi pentru că mai este de executat porţiunea de la Margina până acolo unde începe lotul 3, iar pe această bucată mai sunt de ridicat şi o serie de tuneluri, care au fost impuse prin noul acord de mediu. Situaţia acestor construcţii este deocamdată incertă, compania va trebui să scoată la licitaţie aceste lucrări de artă, dar, deocamdată, sunt doar la nivel de organizare a licitaţiei.
„Tunelele sunt proiectate, urmează să fie avizate în Consiliul Tehnic Executiv şi să scoatem la licitaţie execuţia lor”, a mai declarat Homor.
Lotul 2 din autostrada Lugoj – Deva este în lungime de 28,6 km, construcţia fiind realizată de asocierea dintre Salini (Impregilo) şi Secol SpA. Valoarea licitată a lucrărilor este de 562 milioane de lei. Demararea investiţiei a avut loc în noiembrie 2013 şi trebuia finalizată în mai 2016, dar apariţia obligaţiei realizării unor tuneluri pe această porţiune a făcut imposibilă realizarea acestui obiectiv.
Articole pe aceeași temă:
Se asteapta in continuare diferite autorizatii pentru autostrada Lugoj- Deva
Constructorul lotului trei al autostrazii Lugoj – Deva, presat sa urgenteze lucrarile
Citiți principiile noastre de moderare aici!