Reprezentanţii consorţiului FCC-Astaldi s-au întâlnit, miercuri, cu prefectul judeţului Timiş, Mircea Băcală, căruia i-au comunicat că, la doi ani după exproprierea terenurilor care se află pe traseul autostrăzii Timişoara-Arad, au ajuns să lucreze tot pe terenuri private.
Mai exact, în 2009, Comisia locală de fond funciar a primit două loturi de teren de la Agenţia Domeniilor Statului (ADS) pentru a le retroceda unor proprietari care le revendicaseră în instanţă.
În mod curios, deşi în acel moment traseul final al autostrăzii era stabilit, lucrările începând chiar în vara acelui an, terenul a fost retrocedat fix pe traseul autostrăzii.
„Acum statul trebuie să exproprieze acei cetăţeni care au primit teren tot de la stat”, a afirmat prefectul Mircea Băcală, care a precizat că lucrările la autostradă nu sunt oprite în acest moment, ci continuă şi pe acele parcele, însă fără acceptul proprietarilor.
Reprezentantul Guvernului în teritoriu a declarat că va cere, joi, Comisiei locale de fond funciar Giarmata să găsească alte parcele pe care să le ofere la schimb proprietarilor celor două loturi.
La rândul lui, primarul comunei Giarmata, Ioan Delvai, a declarat că nu cunoaşte această problemă, dar că vina nu aparţine primăriei, ci ADS care a pus la dispoziţie terenul, şi Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), care nu a comunicat traseul.
„Toate terenurile pe care le-am dat au fost puse la dispoziţie de ADS. Noi nu ştiam la vreme aia că va trece autostrada pe acolo şi nimeni nu ne-a sesizat de treaba asta la momentul respectiv. Titlul de proprietate îl acordă Comisia locală de fond funciar, dar în baza unor documente emise de alte instituţii, noi suntem doar o rotiţă a sistemului. Dacă s-au făcut confuzii în acest caz, ele aparţin ADS şi CNADNR, nu nouă. Se va rezolva, acolo unde e interes naţional nu are de ce să nu se rezolve…”, ne-a declarat Delvai.
În opinia directorului adjunct al Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara Horaţiu Simion, această problemă nu ar avea de ce să oprească lucrările la cei 33 de kilometri ai autostrăzii Timişoara-Arad, proprietarii acelor terenuri urmând să fie despăgubiţi de stat după clarificarea situaţiei juridice a acelor parcele.
Vă reamintim că, la ultima vizită în judeţul Timiş, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a afirmat că autostrada Timişoara-Arad ar trebui să fie dată în folosinţă la finele acestui an, lucrările urmând să fie terminate la jumătatea anului viitor.
„Constructorul nu este optimist” în ceea ce priveşte respectarea acestui termen, a afirmat prefectul Mircea Băcală după întâlnirea de miercuri.
Boagiu: autostrada dintre Timisoara si Arad nu va fi terminata anul acesta
Citiți principiile noastre de moderare aici!