Lucrările la viitoarea centură de Sud a Timișoarei au început în 25 martie 2020, iar reprezentanții DRDP Timișoara transmit că avansează spre zona Utvin, unde a început curățarea terenului pentru formarea culoarului de drum.
„Lucrările din ultima săptămână de pe șantierul variantei de ocolire Timișoara Sud avansează și spre km 0 al proiectului, în zona Utvin. A început curățarea terenului pentru decopertarea stratului vegetal pentru formarea culoarului de drum. În același sector, la km 2+380, au început săpăturile pentru amenajarea unei podeț și s-au făcut treceri provizorii peste două canale de irigații”, transmit reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Timișoara.
Conform reprezentanților DRDP Timișoara, în zona comunei Moșnița Nouă, continuă lucrările de decopertare, dar și forajele pentru piloți la kilometrul 18+117, iar de la kilometrul 19+300 spre kilometrul 20 s-a stabilizat terenul.
„Spre capătul traseului, în zona Ghiroda, la kilometrul 24+750, s-au amenajat platformele pentru cele două poduri peste canalul Bega, cu pământ de umplutură, și în scurt timp începe montarea primului pod provizoriu. La km 6+700 – km 6+890, au continuat cercetările arheologice, la situl 5, urmând ca arheologii de la Muzeul Național al Unirii Alba Iulia să se mute pe alte două situri rămase necercetate”, transmit reprezentanții DRDP Timișoara.
Centura de Sud leagă ieșirea din Timișoara spre Utvin, Sânmihai cu Calea Lugojului, prin Chișoda, Giroc, Moșnița, Ghiroda. Centura este în lungime de aproape 26 de kilometri. De proiect și execuția centurii de Sud se ocupă firma Tirrena Scavi Spa. Valoarea contractului depășește 60 de milioane de euro, iar lucrările trebuie să fie gata în 24 de luni.
După ce va fi gata și centura de Sud, mai rămâne de realizat tronsonul dintre ieșirea spre Utvin și Calea Aradului, prin Săcălaz. Odată construită, centura de Sud a orașului va avea o garanție de zece ani.
Citiți principiile noastre de moderare aici!