Finalizarea lucrărilor la tronsonul dintre Giarmata şi Remetea Mare va rezolva cea mai mare parte a problemelor de trafic prin Timişoara. Chiar dacă termenul de finalizare al lucrărilor este în 2013, cel mai probabil până în toamnă va fi oferit circulaţiei şi tronsonul ce va face legătura cu drumul european Timişoara – Lugoj. În paralel se lucrează şi la centura de ocolire a Aradului şi la tronsonul de autostradă dintre Arad şi Nădlac.
Cât priveşte centura de ocolire a Timişoarei… deocamdată nu se va mai lucra la bucata ce va continua spre drumul către Serbia. „Din informaţiile pe care le deţin, orizontul de continuare al lucrărilor este legat şi de alocarea de fonduri. Această investiţie este programată pentru a fi finanţată din fonduri structurale, dar pentru perioada 2014 – 2020”, am aflat de la Cosmin Ţântă, purtător de cuvânt al Direcţiei de Drumuri şi Poduri Timişoara.
Varianta Ocolitoare Sud a Municipiului Timişoara, cea între DJ 591 – DN 59 – DN 6 km 0+000 – km 25+690, va avea o lungime de 25,7 kilometri şi va costa 85,967 milioane de euro, exclusiv TVA, aici fiind incluse atât lucrările de construcţie cât şi cele de management. Traseul Variantei Ocolitoare Timişoara Sud este proiectat şi vestea bună este că a fost finalizată elaborarea Studiului de Fezabilitate revizuit, contractat de CNADNR. Acest tronson începe la strada Polonă a municipiului Timişoara, DJ 591 spre Cenei, urmează traseul pe direcţia V – S până la intersecţia dintre DJ 593 şi DN 59 spre Moraviţa, unde se va amenaja un nod rutier cu pasaj superior, continuă pe la sud de localitatea Giroc, apoi traseul se desfăşoară pe direcţia S – N, ocolind pe la Est localitatea Rudicica, intersectează DJ 592, ocolind pe la Est Timişoara, în zona localităţilor Moşniţa Nouă şi Moşniţa Veche, traversează canalul Bega la Est de Ghiroda şi se uneşte printr-un nod rutier cu Varianta Ocolitoare Timişoara Nord, la km 549+076 pe DN 6. Vă reamintim că acest tronson a fost deja recepţionat şi pe această bucată de centură se circulă deja de ceva timp.
Bucata sudică a centurii va realiza legătura pe direcţiile Reşiţa – Voiteg – Timişoara, Serbia – Moraviţa – Deta – Timişoara şi mai departe spre Arad respectiv Lugoj, asigurând continuitatea drumului european E 70, respectiv între DN 59 şi DN 69, îmbunătăţind capacitatea de circulaţie, fluidizarea traficului pe aceste direcţii precum şi gradul de poluare din municipiu. În proiect, elementele geometrice ale variantei includ o platformă de 10 metri, partea carosabilă la 2 benzi de circulaţie x 3,5 metri, acostamente consolidate de 2 x 1,5 metri, şi două benzi de încadrare de 0,75 metri. Pe traseul variantei se vor executa 3 poduri, 9 pasaje, 1 intersecţie la nivel şi 2 perechi de spaţii de parcare.
O variantă de finanţare a noului tronson al centurii a r fi tot din fonduri europene, dar solicitate de municipalitatea Timişoara. Oraşul de pe Bega ar fi principalul beneficiar al finalizării lucrărilor. Metoda nu ar fi o premieră în România, depunerea de proiecte de acest fel a mai fost efectuată şi câştigată de alte oraşe mari.
Centura Timisoarei, motiv de disputa in Parlament
Centura Timisoarei este finalizata, crede premierul Emil Boc
Citiți principiile noastre de moderare aici!