La ultima sa vizită la Timișoara, ministrul Sorin Grindeanu anunțase că în această primăvară, probabil încă din martie, vor începe lucrările la tunelurile de pe sectorul A1 Margina – Holdea. Acum, reprezentanții Direcției Regional de Drumuri și Poduri (DRDP) Timișoara confirmă că acest moment este aproape.
„Reprezentanții asocierii de firme care va executa secțiunea lipsă din autostrada A1 Lugoj – Deva, lotul 2, au început amenajarea accesului în șantierul din zona unde vor fi construite tunelurile. Sunt folosite utilaje specifice pentru stabilizarea și îmbunătățirea solului pentru drumul tehnologic, care are o lungime de circa 2 km.
Zona este greu accesibilă, mai ales după perioada de iarnă, pământul fiind îmbibat cu apă. Drumul tehnologic este folosit și de Regia Națională a Pădurilor – Romsilva, Direcția Silvică Timiș, prin Ocolul Silvic Făget, care se ocupă cu eliberarea amplasamentului”, au transmis reprezentanții DRDP Timișoara.
Contract de 1,8 miliarde de lei
Contractul cu asocierea care realizează lucrările a fost semnat în octombrie 2022. Pe lângă secțiunea E, cea cu tuneluri, acesta prevedea și finalizarea secțiunii D, de aproximativ patru kilometri. Valoarea contractului este 1,8 miliarde de lei, adică puțin peste 370 de milioane de euro, fără TVA. Contractul se întinde pe 165 de luni: 11 luni pentru proiectare, 34 de luni pentru execuție și 120 de luni de garanție a lucrărilor.
Cum ordinul de începere a fost dat în decembrie, lucrările ar trebui să fie gata în a doua parte a anului 2026. Proiectarea a fost gata înainte de termen, iar în iulie 2023, reprezentanții DRDP Timișoara transmiteau că deja au apărut utilajele pe șantier, iar ministrul Sorin Grindeanu a declarat, în mai multe rânduri, că este încrezător că lucrările vor fi gata înainte de termen.
Conform condițiilor din Acordul de mediu, a fost prevăzută realizarea a două tuneluri în cadrul Secțiunii E în contextul evitării problemelor de stabilitate și a impactului negativ cu implicații majore asupra mediului. Lungimea celor două tuneluri va fi de aproximativ 2,13 kilometri. Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platforma de 11,25 metri. Antreprenorul va mai trebui să realizeze în cadrul contractului și opt lucrări de artă, printre care un viaduct în lungime de 1.076 metri, de o complexitate tehnică ridicată.
Trimite articolul
XVai de capu nostru, de un an sunt tot aproape de start, daca il termina in sub 5 ani promit sa nu emigrez
Acum nu mai sărbătorim 2km de autostrada gata în camp nelegala de restul…. acum sărbătorim pregătirea începerii lucrărilor într-un viitor mai mult sau mai puțin apropiat! RUȘINE!