Potrivit informațiilor furnizate de reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Timişoara, echipele antreprenorului care lucrează la centura de ocolire Timișoara Sud se află pe șantier, pentru unele tipuri de lucrări, până la lăsarea întunericului.
În ceea ce privește partea de structură a drumului, în zona Utvin și în zona Moșnița Nouă, se fac lucrări de așternere și compactare a straturilor de umplutură și stabilizare a terenului. De asemenea, în zona localităților Chișoda – Urseni – Moșnița Nouă – Ghiroda se lucrează la suprastructuri – poduri, pasaje și podețe, aflate în diverse etape.
„Săptămâna aceasta s-a publicat în Monitorul Oficial nr. 995 și Hotărârea de Guvern pentru declanșarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul suplimentar, mai precis exproprierile suplimentare necesare pentru amenajarea sensului giratoriu cu DC 149 (Drumul Boilor)”, au transmis reprezentanții DRDP Timișoara.
Totodată, continuă în zona Moșnița Nouă și procedurile pentru relocarea primilor stâlpi LEA 220 kV din cei șase rămași, ai Transelectrica, precum și relocarea rețelei de apă și canalizare.
Vă reamintim că varianta de Ocolire Timișoara Sud ar fi trebuit să fie gata încă din decembrie 2021. Italienii de la Tirrena Scavi, firma care a câștigat prima licitație, nu a apucat să termine lucrarea nici la al doilea termen, decembrie 2022, cu toate că au fost de mai multe ori amenințați cu rezilierea de ministrul Sorin Grindeanu. Până la urmă, aceasta s-a produs, a fost reluată licitația, iar la finalul lunii iunie a fost semnat și contractul cu noul constructor. Pe de altă parte, firma italiană a intrat în insolvență.
În momentul rezilierii contractului, progresul fizic al lucrărilor era de 58,26%. De-a lungul celor 25,69 de kilometri ai întregului drum, noul constructor i-au mai rămas de realizat trei poduri, nouă pasaje, patru noduri rutiere, cinci intersecții la nivel și două parcări de scurtă durată. Contractul are o valoare de 383.844.478,02 lei (aproximativ 77 de milioane de euro), fără TVA, cu finanțare prin Programul Operațional Transport UE 2021 – 2027. Deși termenul prevăzut în contract este de un an, Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, s-a arătat încrezător că lucrările pot fi finalizate în „maximum șapte-opt luni”, având în vedere alte contracte semnate cu firmele din grupul Umbrărescu.
Trimite articolul
XCalea Sagului: o bataie de joc la adresa miilor de timisoreni care trec pe-acolo zilnic. Pentru lucrare de 2 zile – daca ai minim bun simt ca administratie locala.
-
Să sperăm că alegătorii au luat notă de întârzierile lucrărilor din oraș, mai ales de durata lor excesivă și se vor prezenta în număr mare la vot pentru a mulțumi primarului și partidului său.
-
De asemenea sa speram ca au luat nota și de faptul ca a demarat o acțiune de recâștigare a domeniului public de pe malul Begai și nu numai.
Asta după ani de nepăsare sau complicitate.
-
Hahaha,iar te plictisești, Robulache?
-
Ghinion, alegerile locale intr-un singur tur, atat de dragi USL, lucreaza in favoarea actualului primar.
-
Se intuneca rapid acum. Sa traga tare, ca mai e mult de lucru.
Super. Asteptam pe partea rutiera CV si drumul de legatura cu A1 de la bifurcatia Sanandrei + drumul expres exterior Remetea Mare + noul racord la A1 din zona aeroportului.
Se intuneca la ora 17. IolitoidI.
Instituțiile de ce nu comunica între ele ? Ați blocat toate întrările și ieșirile din oras,dacă era gata centura mica cei care ies din oraș pe Sagului, aveau alternativa….numai oligofreni în funcții de conducere pe banii nostrii
Cel putin la coborarea dinspre Utvin se lucreaza mult si pana destul de tarziu, deci, cel putin din ce pot eu sa vad, carcotasii din comentarii de data asta nu au dreptate.
“Muncitorii lucrează până la lăsarea întunericului” – asta doar pentru ca se intuneca mai repede acum.
eu cred ca avem doua explicatii:
1. muncitorilor le este frica de intuneric. Probabil cred ca e ceva malefic in a lucra si noaptea
sau 2. constructorul nu permite munca pe timp de noapte din cauza bonusurilor pe care ar trebui sa le plateasca muncitorilor.
Oare care optiune este cea corecta?? Hmm….
De circa 3 luni, noul constructor își plimbă benele cu balastru prin interiorul orașului. Afectează și blochează suplimentar, de parcă nu era de ajuns, Calea Dorobanților etc. Deși are drum liber de la Ghiroda spre Moșnița. Pod și drumuri tehnice etc. Nu știu de ce se preferă ambuteiajele și distrugirele suplimentare de asfalt pe spezele municipiului.
-
Spezele sunt ale lui! Plateste taxa de libera trecere pentru fiecare utilaj in parte! Circula pe cel mai scut drum ca sa recupereze din cheltuieli!
Adică lucrează până la 5 după masa? Că acum se intunecă la 5. In vară unde au fost?
-
Pe santier! De la 6-7 dimineata pana la 22-23, dar nu i-ai vazut tu ca nu lucrau langa casa ta sau langa drumul pe care treceai tu!