Din cauza numeroaselor acte şi deplasări pe care le presupune aplicarea unei perioade de soldări, patronii de magazine preferă să evite acest sistem şi să facă reduceri şi promoţii. În fapt, cam aceeaşi mărie cu altă pălărie.
Societăţile comerciale care ar vrea să facă soldări trebuie să întocmească o grămadă de hârtii, să prezinte stocurile de marfă şi preţurile practicate şi să se deplaseze la primărie. Aici, comerciantul este luat în evidenţa departamentului de specialitate al municipalităţii. Deci, multă bătaie de cap, plimbări prin oraş şi timp pierdut.
Nici nu este de mirare că sistemul nu prea se bucură de succes. Ca dovadă, perioada de soldare în care ne aflăm, valabilă pentru lichidarea stocurilor de iarnă, nu se prea bucură de mare succes la Timişoara. În documentele primăriei nu s-au înscris decât 22 de firme care aplică soldări.
„Eu nu prea sunt interesat de soldări, de ani de zile nu mai le aplic. De ce să mă chinui cu o grămadă de documente când pot să o fac simplu. Mai bine lansez oferte promoţionale, reduceri, totul e perfect legal şi nu mă mai chinui cu prostiile de acte. De câştigat câştig şi eu şi clientul la fel, măcar nu mă mai leg la cap cu inspectorii de la primărie. Eu îmi vând marfa, scap de ce mi-a rămas pe stoc, iar clienţii beneficiază de preţuri bune. Din fericire, afară mai e încă destul de frig şi hainele mai groase se dau încă destul de bine”, ne-a declarat un patron de magazin dintr-un centru comercial timişorean.
În general, soldările sunt folosite în comerţul cu textile sau încălţăminte. La electronice sau alte bunuri de folosinţă îndelungată se utilizează aproape în exclusivitate promoţiile sau reducerile.
M. Hoster
Citiți principiile noastre de moderare aici!