Studiul de fezabilitate pentru cele două artere a fost adoptat de consilierii locali încă din luna septembrie a anului 2014, iar în primăvara lui 2016 au fost finalizate și proiectul tehnic și documentația pentru execuție. Tot atunci, reprezentanții primăriei anunțau că pornesc și licitația pentru desemnarea unei firme constructoare.
La doi ani distanță, reprezentanții primăriei au găsit diriginții de șantier. Potrivit reprezentanților primăriei, licitația pentru execuție va fi pornită în acest an, imediat după întocmirea bugetului Timișoarei pe anul 2018. Primul contract de asistență tehnică semnat de reprezentanții Primăriei Timișoara în anul 2018 face referire la străzile noi care ar trebui amenajate de la zero în zona Oituz.
Municipalitatea a „bătut palma” cu firma Assistent HB SRL din Timișoara pentru „asigurarea asistenței tehnice de specialitate prin diriginți de șantier”, pentru realizarea drumurilor de legătură și a utilităților aferente, între str. Popa Șapcă, Calea Aradului și str. Oituz. Valoarea contractului este de 25.223 de lei, adică puțin peste 4.500 de euro.
În contract scrie că „prestatorul se obligă să asigure asistență tehnică de specialitate prin diriginți de șantier, pe o perioadă de 66 de luni, astfel: 6 luni de la data emiterii ordinului de începere a lucrărilor, pe toată perioada de execuție, precum și pe toată perioada de garanție a lucrărilor – 60 de luni – până la recepția finală a acestora”.
Șantierul din zona Oituz va dura ceva vreme, pentru că se va lucra și la rețelele de utilități, nu numai la partea carosabilă. Străzile vor fi amenajate de la zero.
Cum vor fi dispuse noile drumuri şi ce lungime vor avea? Unul ar urma să facă legătura între strada Popa Şapcă şi Intrarea Doinei – Calea Aradului, iar celălalt ar urma să fie perpendicular pe acesta de pe Oituz.
„O stradă parcurge terenul pe direcția est-vest, racordându-se pe partea estică la strada Popa Șapcă, iar la partea vestică la strada Intrarea Doinei (Strada 1), cu o lungime de 276 metri. A doua stradă este amplasată pe direcția nord-sud racordându-se la sud la strada Oituz, iar la nord la Strada 1 (Strada 2), cu o lungime de 169 metri. Cele două străzi vor fi de categoria a treia, cu un carosabil de 7,00 metri lățime”, precizează autorităţile locale.
Valoarea totală a lucrărilor este estimată, conform devizului general, la 4,41 de milioane de lei cu tot cu TVA, respectiv 1,01 milioane de euro (1 euro = 4,36 lei la data de 11.02.2013). Teoretic, prețul estimat ar urma să scadă în urma licitației, iar șantierul ar trebui să dureze șase luni.
Articole pe aceeași temă:
Santier aproape de centru: strazile noi din zona Oituz isi cauta constructor
Citiți principiile noastre de moderare aici!