Miercuri, primul vaporaș a plecat din Timișoara, în testare, la ecluza reabilitată de la Sânmihaiu Român. Totul a funcționat normal, conform reprezentanților Apelor Române Banat.
Nodul hidrotehnic de la Sânmihaiu Român a fost reabilitat în totalitate în cadrul proiectului „Repararea infrastructurii de navigație a Canalului Bega”, iar cei de la Apele Române Banat se pregătesc pentru recepția acestor lucrări.
Vă reamintim, ABA Banat a terminat lucrările de reabilitare la barajul stăvilar și la ecluza de la Nodul hidrotehnic Sânmihaiu Român, în cadrul proiectului transfrontalier „Repararea infrastructurii de navigație pe Canalul Bega”, care a beneficiat de finanțare europeană prin IPA Interreg CBC România-Serbia.
Pentru a circula pe Bega până în Serbia, mai sunt de pus la punct un punct de frontieră naval și semnalizarea pentru circulația cu vaporașe. Proiectul va fi gata, după un nou termen, până în 2 mai 2022. Termenul final trebuia să fie la finalul acestui an, însă mai sunt întârzieri în finalizarea aprobării studiului părții sârbe pentru dragarea Canalului Bega.
Prin proiectul „Repararea infrastructurii de navigație a Canalului Bega” se reabilitează nodurile hidrotehnice de la Sânmihaiu Român, Srpski Itebej, Klek, pentru a asigura circulația pe Bega prin deschiderea unui punct de trecere a frontierei naval și pietonal.
editor Amalia Kui
Pe aceeași temă:
S-a prelungit termenul de finalizare pentru proiectul de reluare a navigației pe Canalul Bega
Trimite articolul
XAr fi o mare realizare sa functioneze totul si la noi si la sarbi . Timisoara ar deveni port la Marea Baltica
-
Nu ne trebuie, risipa de bani, avem tiruri, trenuri, avioane, traim in secolul vitezei, n-avem bani de vaporetto de Galati.
-
Cel mai economic e sa transporti pe apa. Ca poti transporta cantitati uriase, comparat cu o flota de TIR-uri
-
Nu Zoli pentru ca canalul Bega e foarte mic, nu poti transporta cantitati mari, nu renteaza din punct de vedere financiar, afacerile vor cantitati mici, livrate rapid la poarta firmei- cu un tir , cu o furgoneta rezolvi rapid totul si mult mai ieftin decat cu barja pe un canal facut la 1700. Bani irositi , sunt trist cand vad pe ce se duc banii nostri munciti cu greu. Sorry Timisoara, Sorry Romania- no future scrie pe voi. Sper sa ma insel. Viitorul e in spatiul cosmic, sistemul solar si apoi in Galaxie iar asta nu e SF ci realitatea.
-
-
oltenas, marsh in gorj sau dolj, la tine in tziganie cu caruta!
-
-
Profule!? Si cam unde crezi tu ca este Marea Baltica?
Din fotografie se vede ca pot trece prin ecluza si chioscuri de ziare plutitoare, sau cum s-o fi chemand baraca aia alba.
-
oltenas te roade rau gelozia ca la voi in tzigania olteneasca va mancati chiar si rahatu intre voi, si beti apa din oltet
Si, ma rog, cat face vamporul asta pana la sarbi? Ca daca ma scapa pisharea , unde pot face? Direct in Kanal? Oricum , ceva inutil sa mergeti cu cotetul asta la sarbi. Faci 5ore dus, 5 ore intors…o placere….idee de tocat bani.
-
Ce zici de.. 1 vapor-barja care aduce de-a lungul Bega-Timis intr-un singur drum cat ar face 10 tir-uri.
-
Timpul inseamna bani, Zoli, nimeni nu mai are timp de pierdut cu barja, Zepelinul etc.Totul repede, in cantitati mici, fara stocuri, cantitati mici repede la poarta firmei….
-
-
Mai bine te chisi pe oltenia ta, tziganas de sud, si asa e putregai toata satra de ulteni, muicaaaaaaaaa
De ce nu a navigat “vaporasul” mai departe prin ecluza de la Uivar, daca totul e OK?
Mama ce de olteni la minte. Viata ar fi fost mult mai frumoasa fara olteni .
-
Nu exista padure fara uscaturi Arpi, nu suntem rasisti, cine face fapte bune e de-al nostru, cine e mar stricat si incearca sa strice merele bune e rau si-l tinem departe indiferent cine e. Nu-i asa ?/
Portile ecluzelor tot cu bormasina le-au deschis?