ASSAI – Asociaţia Societăţilor de Service Auto Independente şi ACODAREN – Asociaţia Concesionarilor Dacia, Renault, Nissan din România au anunţat, prin intermediul unor communicate de presă emise simultan, că nu vor mai prelua spre reparaţie vehiculele asigurate de compania Euroins.
“Suntem îngrijoraţi pentru clienţii noştri care sunt privaţi de uşurinţa cu care pot beneficia de calitatea şi profesionalismul reparaţiilor efectuate în atelierele noastre de caroserie atunci când sunt implicaţi într-un eveniment rutier al cărui vinovat este posesorul unei poliţe RCA emisă de societatea de asigurări EUROINS,” spune Marius Ghiban, director ACODAREN.
În ceea ce priveşte situaţia pe plan local, dealerul mărcilor amintite nu mai preia pe moment în service autoturisme cu poliţe de la Euroins. „Deocamdată aşteptăm informaţii suplimentare din partea celor de la ACODAREN. Astăzi (n.r marţi) este programată o întâlnire a asociaţiei şi atunci nu se vor comunica mai multe date legate de acest subiect. Noi nu mai preluăm autoturisme de la Euroins pe moment, dar aceasta din cauză că a expirat contractul pe care îl aveam cu ei. Acesta era în curs de negociere. Noi am avut colaborare cu cei de la Euroins”, ne-a declarat Florin Dăbuleanu, director executiv al Auto Europa, dealerul local al mărcilor Dacia, Renault şi Nissan. Se pare că în relaţia cu Euroins au existat întârzieri mai mari, probleme au fost şi cu alte societăţi, dar nu la acelaşi nivel. Motivele sunt numeroase, fie este vorba de diferite documente şi rezolvarea problemelor legate de acestea, fie de lipsa semnăturilor clienţilor pe deciziile de reparaţii, dar şi alte probleme birocratice.
„Este de notorietate faptul că în piaţa de asigurări din România sunt câţiva asiguratori care plătesc cu întârziere dosarele de daună sau încearcă prin tot felul de mijloace să convingă păgubiţii să accepte sume de despăgubire ridicol de mici, insuficiente efectuării reparaţiilor. Cu puţinii bani obţinuţi pentru despăgubire, păgubiţii vor fi obligaţi să îşi repare maşinile în service-uri clandestine şi neautorizate RAR. Consecinţele directe ale acestui sistem de despăgubire sunt următoarele: efectuarea reparaţiilor autovehiculului “la negru”, în ateliere service clandestine şi neautorizate RAR; încurajarea muncii “la negru”; pericolul unei reparaţii de proastă calitate, fără garanţia lucrării şi prin care este pusă în pericol siguranţa în trafic; văduvirea bugetul de stat cu sute de milioane de euro, prin neplata taxelor şi impozitelor de către service-urilor clandestine şi neautorizate, service-uri auto care nu emit facturi de reparaţie”, au anunţat şi cei de la ASSAI. „În acest moment, cu mare greutate un asigurat/păgubit Euroins din România va putea găsi un service auto care să îi accepte efectuarea reparaţiilor în baza unei poliţe de asigurare emisă de către această societate,” susţine Cristian Muntean, director ASSAI.
Cei de la Euroins au anunţat că în luna august au plătit peste 26.000 de dosare de daună în valoare de 140,5 milioane de lei în primele şase luni din 2012, în comparaţie cu cele 17.462 de dosare plătite în aceeaşi perioadă a anului trecut, în valoare de 81,6 milioane lei. O poziţie oficială din partea companiei de aisgurări nu a fost încă oferită.
Citiți principiile noastre de moderare aici!