Primăria Timișoara ar putea încheia în viitorul apropiat un parteneriat cu Ministerul Transporturilor și Infrastructurii prin care o serie de terenuri aparținând CFR, dar neutilizate, să fie reamenajate și redate locuitorilor orașului. Proiectul de hotărâre va ajunge în curând pe masa consilierilor locali.
„Ministerul Transporturilor are prin CFR mai multe terenuri în Timișoara, respectiv gări și spații adiacente liniilor de tren. Multe sunt terenuri care nu mai sunt utilizate de ani buni la întregul lor potențial. Prin acest parteneriat le putem amenaja și apoi, le dăm înapoi comunității să le folosească. Vrem să creăm noi conexiuni pietonale și velo, să amenajăm noi zone verzi, să construim infrastructură pentru transport public și metropolitan cum sunt punctele de oprire pentru un viitor tren metropolitan și să integrăm rețeaua de transport feroviar cu cea de transport public din oraș prin puncte intermodale. Este un parteneriat din care toată lumea are de câștigat”, a transmis marți primarul Dominic Fritz.
În momentul de față, infrastructura feroviară străbate Timișoara de la nord-sud. Calea ferată se intersectează și leagă o serie de puncte importante ale Timișoarei. Adiacent, au fost identificate zone care nu sunt folosite, deși ar putea fi exploatate. Acest lucru ar urma să se întâmple în urma parteneriatului dintre municipalitate și Ministerul Transporturilor.
Zonele propuse pentru regenerare urbană au fost selectate ținând cont de Planul de Mobilitate Urbană Durabilă pentru Polul de Creștere Timișoara, Strategia de Dezvoltare Teritorială Urbană Timișoara Nord și Planul Urbanistic Zonal „Zona Oituz-Popa Șapcă”.
Zonele propuse pentru regenerare urbană:
- Ronaț Triaj
- Zona Gara Timișoara Vest
- Zona Gara Timișoara Sud
- Zona Gara Timișoara Nord
- Zona Piața 700
- Zona Piața Consiliului Europei
- Zona Gara Timișoara Est
- Zona lizieră Pădurea Verde (Liceul Silvic)
Trimite articolul
XBla, bla, bla, …bla, bla, bla.
Acesta-i comentariul meu la aceste peocupari ale Primariei.
Exista o strada care merge din Calea Sagului pe langa linia ferata pana la Gara de Sud. Distanta de cateva sute de metri (sub 500 cred) si care asteapta de peste 30 de ani sa fie adusa intr-o stare corespunzatoare. Daca acest teren este cumva a CFR-ului, atunci iata, se poate intelege Fritz cu CFR-ul sa administreze acest spatiu si sa planteze niste pomi unde sa se plimbe locuitorii zonei …
Asta inseamna demontarea CFR-ului
Primaria a cedat CJ-ului bucatica aia pentru parcarea supraetajata? Sau numai de luat se pricepe – “in interesul cetateanului” cum altfel?
Eu de exemplu as face multe parcari cu taxa, inchiriat spatiu pentru activitati comerciale cu taxa, in principiu orice, dar sa pice ceva taxe.. ca nu prea pricep cum vine asta cu “le dăm înapoi comunității să le folosească”. Administrarea si incasatul raman la cfr, sau daca le “regenerati” brusc mai aveti o vaca de muls? Plus o gramada de “studii” pentru “regenerare”, numa bune de dat bani la niste firme useriste de 2 angajati… transferul de patrimoniu al Colterm cum a ramas? Mai primaria lui peste, vezi-ti de amenajarea terenurilor tale, si dupa ce le termini de amenajat, te mai extinzi si la cfr.
Auzi la ei, strategie, regenerare… bla bla bla. Planul de urbanism general a fost aprobat? Nu v-ar fi rusine de incompetenti, nu sunteti in stare sa dati cu matura dar visati “regenerare”.
-
Pt. Postacii de serv. Ori esti p…t, ori esti p…t.
-
Mai bine p…t decat userist 🤣😂🤣🤣 Hai amalia, a treia oara e cu noroc, stii ca esti preferata mea in materie de cenzurat comentarii. Asa ne dam seama exact cum “gandesti”, mai usor decat cu un examen psihologic.
-
Vânătorii de spatii imobiliare si contracte cu statul au pus ochii acum pe parceluțe adiacente cfr ?