Începând din luna aprilie, o călătorie cu STPT costă cu 50 de bani mai mult. Există acum și un tarif unic pentru biletele pentru liniile urbane și metropolitane și cele expres, de 2,5 lei. În același timp, au fost scumpite și abonamentele, cu explicația că STPT are cheltuieli foarte mari pentru serviciile de utilități și că și flota este veche și necesită întrețineri și reparații curente. Ultima scumpire a biletelor se făcuse, înainte de cea de anul acesta, în 2010.
Numai că modificarea tarifelor a dus implicit și la creșterea subvenției pe care primăria o dă societății. Direcția Edilitară a cerut suplimentarea sumelor drept „subvenții pentru acoperirea diferențelor de preț și tarif”, cu suma de 5,7 milioane de lei. STPT va mai primi încă 1,93 milioane de lei pentru „reparații curente”, în urma unei rectificări de consiliu local care se va face vineri.
Potrivit bugetului estimat al STPT, societatea ar avea anul acesta venituri de 108 milioane de lei, din care 90 de milioane de lei vin de la primărie. Drept urmare, STPT trăiește din bugetul local.
Până în prezent, STPT a primit un total de 68 de milioane de lei din bugetul local, potrivit oficialilor societății, bani care acoperă călătoriile gratuite ale unor categorii de persoane, cum ar fi pensionarii, elevii sau studenții.
Articole pe aceeași temă:
[related-post post_id=”2016145″]
[related-post post_id=”1991206″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!