Pentru DJ 691, consilierii județeni au aprobat în ședința de miercuri proiectul tehnic actualizat, devizul general și indicatorii tehnico-economici pentru lărgirea la patru benzi a tronsonului dintre benzinăria Socar și autostrada A1, de pe raza comunelor Dumbrăvița și Giarmata. Este vorba despre tronsonul 2 al șoselei.
Consilierul județean Călin Dobra de la PSD a dorit să afle ce se întâmplă cu tronsonul 1 al DJ 691.
„Este vorba despre tronsonul dintre centură și autostradă pentru că acesta este tronsonul critic în momentul de față ca și trafic. Tronsonul 1 urmează aceeași procedură dar în paralel. Dacă ne-am fi apucat să facem reproiectare pe întregul tronson, pe întreaga lucrare, ne-am fi dus cu licitația de execuție abia în primăvara anului viitor. Așa, am luat hotărârea în cadrul aparatului executiv să mergem în paralel cu cele două tronsoane, mai ales că tronsonul 1 este prin intravilanul localității Dumbrăvița și avem și procedura de mediu, care va fi destul de anevoioasă pentru această zonă. Suntem, în momentul de față, în pregătirea documentației pentru licitația de data aceasta, trebuie să ținem licitație deschisă de data aceasta, e o altă procedură, pentru reproiectarea tronsonului 1 și aducerea la zi cu valorile din devizul general, care va trebui actualizat față de cel din 2017, de la depunerea cererii de finanțare, deci de la semnarea contractului de finanțare.
În rest, legat de tronsonul acesta 2 s-au mai adăugat pe lângă lucrările prevăzute în devizul inițial și câteva lucrări care n-au fost prevăzute atunci în proiect, deși erau prevăzute în standarde și mă refer la iluminarea sensurilor giratorii, canalizarea pluvială și alte câteva chestiuni tehnice. Toate acestea au dus la o creștere a costurilor de aproximativ 86% ținând cont și de majorarea prețurilor la materialele de construcții”, a răspuns Alin Nica, președintele CJT.
De asemenea, s-a prevăzut un strat de asfalt suplimentar, date fiind valorile de trafic care au crescut considerabil, pentru a evita prăbușirea structurii rutiere.
În scurt timp, va fi lansată licitația de execuție. CJ Timiș estimează că lucrările vor putea începe în luna martie a anului viitor. Conform proiectului tehnic actualizat, lucrarea ar trebui încheiată în cel mult șase luni.
În total, investiția pentru acest tronson se ridică la 81 de milioane de lei (16,2 milioane de euro), din care aproximativ 6 milioane au fost deja plătite. Din cele 75 de milioane necesare în acest moment, aproximativ 20 de milioane reprezintă cheltuieli rezultate din lucrări suplimentare prevăzute în proiectul tehnic actualizat, considerate ca fiind necesare de către specialiștii contractați de administrația județeană. Acestea vor fi asigurate din bugetul județului.
Conform OUG 64/2022 se preconizează suplimentarea valorii eligibile a proiectului cu aproximativ 32 de milioane de lei, procedura fiind în curs de aprobare.
Vă reamintim că administrația județeană a decis la începutul acestui an să rezilieze contractul cu Tehnocer, firma care se ocupa de lărgirea și modernizarea DJ 691, pe tronsonul Dumbrăvița – A1 (tronsonul 1 amintit mai sus). Rezilierea s-a datorat slabei mobilizări a constructorului pe teren, dar și falimentului societății City Insurance, care trebuia să garanteze polița de asigurare.
UPDATE. Licitația a fost lansată
În Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) a fost publicat anunțul „Servicii privind actualizarea/completarea documentației tehnico-economice de execuție la faza PT și servicii de asistență tehnică din partea proiectantului pentru proiect identificat cod SMIS 111992, Tronsonul 1 (Lot 1): km 2+725 – 5+800 (Dumbrăvița)”.
Astfel, firmele interesate își pot depune ofertele până în data de 6 decembrie 2022 la ora 15.
Banii provin din Programul Operațional Regional – POR.
Firma care va câștiga licitația va beneficia de 659.412 lei fără TVA, adică 784.700 cu TVA, aproximativ 160.000 de euro.
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
XDrumul acesta este o rusine pentru municipiul Timisoara si dovada suprema a neputintei CJT (o instutie plina de incompetenti)
Toata lumea a dat vina pe firma (care intr-adevar, are un istoric de “partener fidel al statului”) dar nimeni nu a spune ca defapt nu s-a mai dorit sa se faca lucrarea pe preturile din 2020, ceea ce e si logic. Daca aveati voi o firma si ati fi cumparat materialele la pret dublu nu ati fi facturat clientului? Eu zic ca da.
“Dumele” date pentru reziliere sunt asa, sa fie date ca sa nu para statul incometent.
Mai lasati-l vreo doi ani si apoi va plangeti ca va costa de 4 ori mai mult…Chiar sunteti inconstienti si nu realizati ca fiecare ora de intarziere creste pretul lucrarii?Dar ce va pasa,doar nu e vorba de banii din buzunarul vostru…
Licitatie e pt actualizarea documentatiei, nu pt executie. Cam in 1 an se lanseaza licitatia pt executie.
-
si din nou vor fi preturile expirate si vor trebui acutalizate.
Ce zdrentaros si Dobra asta!
Stie foarte bine ca a dat lucrarea la firma impotenta doar ca sa se laude ca a dat si el ceva acolo.
Acum se da Mirat ca oare ce se intampla!?!
Pai in tot consiliul judetean Timis nu este niciunul mai rasarit care sa aiba o idee destul de precisa care ar trebui sa fie pretul executiei unei asemenea lucrai?
Tot timpul se vor lovi de situatii de genul : e pretul oferit prea mic din partea potentialelor firme.
O adunatura de nihilisti in frunte cu marele Ni(mi)ca si marele fost nimica Dobra si viitor extra nimica.