Restructurarea procedurii privind supraimpozitarea vizează simplificarea și eficientizarea relației cu proprietarii de imobile istorice.
Modificările procedurale pentru accesibilitate și transparență sunt, în principal reglementarea și prezentarea principalelor structuri responsabile în aplicarea procedurii, stabilirea și delimitarea clară a atribuțiilor departamentelor de resort ale Primăriei Timișoara și descrierea detaliată a etapelor procedurii și atribuțiile ce revin fiecărui departament, inclusiv de urmărire a îndeplinirii obligațiilor ce le revin proprietarilor somați.
Modificările Procedurii cadru privind majorarea impozitului pe clădirile neîngrijite/degradate din intravilanul municipiului Timișoara mai vizează restructurarea și reformularea procedurii de trimitere a somației – expediere, remitere sub semnătură, afișare la domiciliul proprietarului sau la adresa proprietății deținute.
Conținutul fișei de evaluare a fost restructurat, simplificându-se modul de încadrare pe categorii de supraimpozitare pentru a se evita subiectivismul, potrivit reprezentanților municipalității.
Se modifică termenul de transmitere a somației de la 20 de zile la 30 de zile de la data întocmirii fișei de evaluare. Se menține termenul limită de transmitere – 31 iulie.
De asemenea, se extinde termenul pentru obligația proprietarilor de a începe efectuarea lucrărilor de întreținere, îngrijire sau remediere necesare până cel târziu în data de 15 noiembrie a anului de referință (față de 31 iulie cât era prevăzut anterior). În caz contrar, începând cu data de 1 ianuarie a anului următor, impozitul aferent clădirii neîngrijite este majorat la nivelul cotei de majorare care a fost stabilită prin hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Timișoara.
A fost introdus un nou capitol pentru detalierea excepțiilor de la aplicarea supraimpozitării, precum și a situațiilor care nu intră sub incidența acestei proceduri.
Se subliniază obligația proprietarului ori a proprietarilor de a notifica autoritățile cu privire la măsurile întreprinse, fiind prezentate și consecințele privind neîndeplinirea obligațiilor de către proprietarii care au fost somați.
Proiectul poate fi consultat AICI.
Pe aceeași temă:
Regulament nou pentru reabilitarea clădirilor istorice din Timișoara
Trimite articolul
XSa inceapa cu cele care apartin primariei si statului roman prin toate institutiile sale. Si dupa sa vina la privati sa le ceara explicatii. Ca de obicei, o tampenie fara margini in care singurii care sunt luati in vizor sunt privatii. Si din aceia, doar cei mici, care nu au relatii la primarie si in tot restul. Ca de cladirile unor firme mari nu se poate vorbi ca se iau. Atat pot consilierii si primaria din Timisoara, in frunte cu marele ales fara sens.
-
Bine punctat! Zona Iosefin cladirile interbelice sunt lasate in paragina.
Si cladirile tiganesti daca au platie impozitele la zi si daca au autorizatii de constructie pentru turnulete. A se vedea zona Neptun – Fabric, toate cladirile istorice au turnulete acum. Cine a dat asa autorizatii fara a respecta planul urbanistic zonal? Si cine raspunde?-
in Romania nimeni nu e de vina.
-
Prímaría ñ-are bañí sa coseasca balarííle orí sa curete jegul de pe strazí, dar cetateañul sa aíba bañí de reñovarí. Daca maí staí sí íñtr-o cladíre moñumeñt ístoríc uñde ñu fací reñovarí cum te taíe capul, aí rupt-o’ñ ferícíre.
Asta maí lípsea, taxa pe saracíe!
Maí e sí varíañta favelízaríí orasuluí, facem uñ Río de Bañat; estí sarac, víñzí íeftíñ la baetíí care trebuíe, baetíí apoí prímesc foñdurí ñerambursabíle, ca regulameñtul poate fí orícañd íñterpretat sau modífícat dupa cum e beñefíc peñtru cíñe trebuíe, ca de aía e eí baetí. Saracíí… uñdeva la períferíe, uñde “le e locul”, ñu? Plus ca am íñteles ca íñ períoada asta preturíle la materíale ís la míñíme ístoríce, pe lañga íñflatíe sí preturí la utílítatícare scad zílñíc decí ce motív sa aí avea sa ñu reñovezí, saracule care estí tu sarac. Saracule, te uram díñ suflet ñoí clasa care se uíta cu groaza cum aluñeca sí ea íñ saracíe, ñoí clasa de corporatístí care ñu suñtem peste medíe cum merítam cací trebuíe sa te tíñem pe tíñe íñ spíñare, sí ñoí bogatíí carora ñí se cuvíñe tot. Rusíñe sa-tí fíe, saracule! Sí daca ñu-tí este, avem ñoí ac de cojocul tau, uite te mai pasuim un pic, dar doar cat sa prucepi mesajul, caci astea is prioritatile corecte, nu incalzirea ta la iarna.
PS. catí propríetarí díñ totalul celor care “trebuíe” sa reñoveze au beñefícíat de grañturí/foñdurí ñerambursabíle?
Primaria n-are bani sa coseasca balariile ori sa cūrete jegūl de pe strazi, dar cetateanūl sa aiba bani de renovari. Daca mai stai si intr-o cladire monūment istoric ūnde nū faci renovari cūm te taie capūl, ai rūpt-o’n fericire.
Asta mai lipsea, taxa pe saracie!
Mai e si varianta favelizarii orasūlūi, facem ūn Rio de Banat; esti sarac, vinzi ieftin la baetii care trebūie, baetii apoi primesc fondūri nerambūrsabile, ca regūlamentūl poate fi oricand interpretat saū modificat dūpa cūm e benefic pentrū cine trebūie, ca de aia e ei baeti. Saracii… ūndeva la periferie, ūnde “le e locūl”, nū? Plūs ca am inteles ca in perioada asta pretūrile la materiale is la minime istorice, pe langa inflatie si pretūri la ūtilitaticare scad zilnic deci ce motiv sa ai avea sa nū renovezi, saracūle care esti tū sarac. Saracūle, te ūram din sūflet noi clasa care se ūita cū groaza cūm alūneca si ea in saracie, noi clasa de corporatisti care nū sūntem peste medie cūm meritam caci trebūie sa te tinem pe tine in spinare, si noi bogatii carora ni se cūvine tot. Rūsine sa-ti fie, saracūle! Si daca nū-ti este, avem noi ac de cojocūl taū, ūite te mai pasūim ūn pic, dar doar cat sa prūcepi mesajūl, caci astea is prioritatile corecte, nū incalzirea ta la iarna.
PS. cati proprietari din totalūl celor care “trebūie” sa renoveze aū beneficiat de grantūri/fondūri nerambūrsabile?