Dezbaterea se va desfășura în sala de consiliu a Primăriei Timișoara, bd. C.D. Loga nr. 1, et. 1 și prin platforma online ZOOM.
Pentru transmiterea propunerilor, sugestiilor sau opiniilor cu privire la proiectul de hotărâre supus dezbaterii, cetățenii interesați se pot adresa în scris Direcției Secretariat General – Serviciul Administrație Locală sau in format electronic, la adresa: camelia.crisan@primariatm.ro, până la data de 15 iunie, ora 12.
Persoanele care doresc să participe online la dezbatere, vor anunța până cel târziu în 15 iunie, ora 12, intenția de participare și, totodată, vor transmite opiniile pe care urmează să le pună în discuție, la adresa de e-mail de mai sus, unde vor preciza: numele, numărul de telefon, adresa de e-mail pentru transmiterea invitației online în vederea participării la ședință prin intermediul platformei online.
Participanții la dezbatere care se înscriu la cuvânt își vor susține punctele de vedere exclusiv pe marginea proiectului de hotărâre nu mai mult de trei minute.
Restructurarea procedurii privind supraimpozitarea vizează simplificarea și eficientizarea relației cu proprietarii de imobile istorice. Modificările procedurale pentru accesibilitate și transparență sunt, în principal reglementarea și prezentarea principalelor structuri responsabile în aplicarea procedurii, stabilirea și delimitarea clară a atribuțiilor departamentelor de resort ale primăriei și descrierea detaliată a etapelor procedurii și atribuțiile ce revin fiecărui departament, inclusiv de urmărire a îndeplinirii obligațiilor ce le revin proprietarilor somați.
Modificările Procedurii cadru privind majorarea impozitului pe clădirile neîngrijite/degradate din intravilanul municipiului Timișoara mai vizează restructurarea și reformularea procedurii de trimitere a somației – expediere, remitere sub semnătură, afișare la domiciliul proprietarului sau la adresa proprietății deținute.
Conținutul fișei de evaluare a fost restructurat, simplificându-se modul de încadrare pe categorii de supraimpozitare pentru a se evita subiectivismul, susțin reprezentanții municipalității.
Se modifică termenul de transmitere a somației de la 20 de zile la 30 de zile de la data întocmirii fișei de evaluare. Se menține termenul limită de transmitere – 31 iulie.
De asemenea, se extinde termenul pentru obligația proprietarilor de a începe efectuarea lucrărilor de întreținere/îngrijire/remediere necesare până cel târziu în data de 15 noiembrie a anului de referință (față de 31 iulie cât era prevăzut anterior). În caz contrar, începând cu data de 1 ianuarie a anului următor, impozitul aferent clădirii neîngrijite este majorat la nivelul cotei de majorare care a fost stabilită prin hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Timișoara.
A fost introdus un nou capitol pentru detalierea excepțiilor de la aplicarea supraimpozitării, precum și a situațiilor care nu intră sub incidența acestei proceduri.
Se subliniază obligația proprietarului/proprietarilor de a notifica autoritățile cu privire la măsurile întreprinse, fiind prezentate și consecințele privind neîndeplinirea obligațiilor de către proprietarii care au fost somați.
Proiectul poate fi consultat aici.
Citiți principiile noastre de moderare aici!