Lansat joi şi la Timişoara, acesta este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013 –AMPOSDRU. Valoarea proiectului atinge 1,5 milioane de euro. Succesul activităţii pare a fi garantat. În prima săptămână de la lansare, 450 de manageri s-au înscris deja în program.
Obiectivul iPlan este dezvoltarea, la nivel naţional, a competenţelor de planificare strategică de marketing în rândul managerilor din companiile private şi publice cât şi din administraţia publică. Programul este structurat pe o perioadă de doi ani şi este complet gratuit. 3.300 de manageri vor fi evaluaţi în ceea ce priveşte competenţele de planificare strategică, iar în urma selecţiei 1.000 dintre ei vor beneficia de seminarul de planificare strategică, un plan de dezvoltare personalizat şi evaluare ulterioară.
Din cele peste 20.000 de companii din Timişoara, The Network urmăreşte atragerea a circa 500 de manageri care se pot înscrie la cursuri pe internet, la adresa pe www.i-plan.ro. Dintre aceştia, un total estimat de 50 de persoane vor ajunge în grupul final de manageri care vor susţine seminariile de planificare strategică.
Potrivit analizelor premergătoare lansării iPlan, 70% din managerii participanţi din Timişoara vor proveni din sectorul de producţie industrială, industria producătoare de componente auto, IT, turism şi industria alimentară.
„Planificarea strategică este unul dintre procesele esenţiale care nu ar trebui să lipsească dintr-o organizaţie, indiferent dacă este privată sau publică, lipsa acestui proces fundamental are un cost de oportunitate major: existenţa companiei pe termen lung”, a declarat Eusediu Margasoiu, The Network, organizaţia care implementează iPlan.
„Este foarte rar într-o ţară care a trăit 20 de ani de refaceri abrupte să auzi un antreprenor, care nu a avut contact cu disciplina multinaţionalelor şi planificarea strategică, vorbind de un plan pe trei ani. În momentul în care ai o vedere clară a afacerii tale şi a pieţei poţi face un plan. Este esenţial, dar lipseşte în mediul de business românesc. Trebuie să fii vizionar, să te adaptezi mai repede decât concurenţa ta, să ai un plan”, a declarat la lansarea proiectului şi Mihai Ghyka, promotor al proiectului iPlan.
Citiți principiile noastre de moderare aici!