Jugănaru susţine că SCJUT respectă legislația în vigoare, inclusiv pe cea care reglementează rambursarea cheltuielilor pacienților (Legea 95/2006 actualizată și modificată-art. 237, HG 117/2013), pacienții fiind informați și sprijiniți de către personalul medical și administrativ pentru a putea beneficia de drepturile conferite.
„Susținem în mod transparent și nepărtinitor, prin toate demersurile și procedurile avizate, respectarea drepturilor pacienților, îndeplinirea îndatoririlor față de asigurați, dar și față de instituțiile statului, iar prin măsuri corecte de management dorim să evităm orice greșeală de eludare a legislației sau de risipire a banului public”, spune Jugănaru.
Jugănaru e de părere că afirmațiile emise de CJAS Timiș la adresa SCJUT nu au nicio legătură cu îndatoririle „ce ne revin în mod legal, fiind în același timp iresponsabile și imorale în fața contribuabililor care își cunosc drepturile și obligațiile”. „CJAS Timiș acționează abuziv și fără acoperire legală, impunând prin presiune asupra SCJUT semnarea unor documente, fără aprobarea Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, dezinformând totodată opinia publică și autoritățile prin acuzații nefondate, fapte deosebit de grave atât din punct de vedere legal cât si moral”, spune managerul Judeţeanului.
Jugănaru declară că reprezentanții CJAS Timiș au „omis” să menționeze faptul că implementarea măsurii respective presupune semnarea unui act adițional la Contractul-cadru pe 2013, „act adițional care nu are niciun temei legal; considerăm abuzivă o astfel de procedură din partea instituției contractante și procedăm ca atare”.
Această măsură ar presupune completarea de către pacient a trei documente (o declarație, o cerere, respectiv un contract de asigurat) care nu sunt prevăzute în nici un ordin al CNAS. Înțelegerea conținutului acestor documente și completarea lor de către pacient necesită un consum important de timp din partea medicului curant în detrimentul actului medical, „precum și angajarea inutilă a unor resurse financiare din partea spitalului”.
„Având în vedere situația creată de către o instituție publică prin reprezentanții săi, prin dezinformare, denigrare, abuz și interpretarea eronată a legislației, vom solicita autorităților centrale să acționeze imediat pentru remedierea prejudiciilor aduse și în același timp, pentru informarea corectă a asiguraților”, spune Jugănaru.
Citiți principiile noastre de moderare aici!